شروع توزیع نفت سفید در جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 662

شروع توزیع نفت سفید در جیرفت  

به گفته سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جیرفت، کالابرگ نفت سفید مرحله دوم شماره ۲۷ ناحیه جیرفت اعلام شده و سهم هر خانوار 220 لیتر است.

پیگیری های هر روزه، التهاب و نگرانی از عدم توزیع به موقع، دلواپس بودن ازاینکه امسال هوا سردتر شود، همه و همه  بخشی از دغدغه مردم این دیار صبور است، رفع این دلواپسی ها توجه همه مسوولان به خصوص مسوولان شرکت نفت را می طلبد.یکی از شهروندان جیرفتی با اظهار گلایه از توزیع نفت در جیرفت به کاغذ وطن گفت: نحو توزیع نفت در جیرفت اصلا مدیریت خوبی ندارد، یک سال می گویند کوپن، یک سال می گویند حواله، تکلیف مردم را مشخص نمی کنند، در این فصل سرما در بعضی از خانه ها یک گالن نفت هم نیست، هر هفته می گویند این هفته کوپن اعلام می شود. یک روز می آییم می گویند سیستم ها قطع است، یک بار می گویند مسوول نیست، شرکت نفت کلا هیچ نظمی ندارد. یکی دیگر از  شهروندان جیرفت هم گفت: حتی وقتی کوپن ما را می گیرند از مقداری که باید نفت بدهند هم کمتر می دهند، همان قدر سهمیه  را هم کامل به ما نمی دهند.

 در  شهرستان جیرفت 2 بار کالابرگ نفت اعلام می شود

بنی اسدی سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه جیرفت در مورد شرایط دریافت سهمیه نفت به کاغذ وطن گفت: شیوه کار این طور است که  شهروندانی که کوپن داشته باشند، می تواتنند به مرکز توزیع مراجعه کنند و سهمیه نفت خود را تحویل بگیرند، این کوپن ها براساس تعداد اعضا خانواده نیست بلکه به هر خانواری به یک اندازه نفت تحویل داده می شود که باید سرپرست خانوار مراجعه کند و با ارائه مدارک شناسایی و کوپن، سهمیه نفت را تحول بگیرد.  بنی اسدی یادآور شد: توزیع این کوپن ها به عهده شرکت نفت است که با تفاهم نامه ای که با اداره پست داشتیم، توزیع می شود. البته تا سال پیش کوپن تحویل داده می شد، امسال حواله  داده می شود که  تقریبا همان اندازه ظرفیتش است. سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  تا کید کرد که بر اساس حواله ها 200 لیتر و بر اساس کوپن ها 220 لیتر نفت به خانوار ها تعلق می گیرد. به گفته بنی اسدی در طول سال در جیرفت 2 کوپن نفت اعلام و نفت توزیع می شود و فقط در 2 فصل پاییز و زمستان کوپن اعلام می شود.البته همه این ها تابع شرایط آب و هوا  است در سالی که دمای هوا کمتر باشد حتی بیشتر از 2 دفعه هم نفت توزیع می شود. بنی اسدی  یادآور شد: در جنوب استان توزیع آزاد نفت نداریم و پخش نفت به عهده شرکت نفت است گاهی افرادی هستند که نیازی به سهمیه خود ندارند و می فروشند اما به طور کل فروش آزاد نداریم وی بیان کرد: باید جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و اگر فروش آزاد باشد این خطر هم به وجود می آید.این هفته کوپن نفت اعلام شده و 220 لیتر به هر خانوار تعلق گرفته و توزیع آغاز می شود. به گفته بنی اسدی در شهرستان های رودبار جنوب،قلعه گنج و کهنوج فقط سالی یک بار نفت توزیع می شود. توزیع سالی 2 بار در جیرفت به دلیل این است که چند درجه جیرفت سردتر است البته این مقدار نیاز معمول خانوار ها را تامین می کنند. اسدی در واکنش به پیام شهروندی که گفته بود نفت تحویل داده به او از مقدار واقعی که باید باشد، کمتر بوده، گفت: امکان این اتفاق وجود دارد به دلیل اینکه پیمانه های ما همان گالن ها هستند و امکان دارد ظرفیتشان کمی کمتر یا بیشتر شود چون کنتور ندارد که دقیقا متوجه شویم چند لیتر ریخته شده است و بعضی بشکه ها 180 لیتر بعضی ها 240 لیتری هستند یعنی هر 2صورت احتمال دارد اتفاق بیافتد و احتمال خطا است معمولا این به اتفاق به عمد نمی افتد البته اگر کسی این مورد را دارد باید به تعزیرات و شماره تلفن  124 شکایت کند. 

اعلام کالابرگ نفت سفید مرحله دوم شماره ۲۷ بخش گرمسیر ناحیه جیرفت

براساس اعلام شرکت نفت، دومین مرحله کالابرگ شماره ۲۷ نفت سفید، ویژه خانوارهای شهری و روستایی فاقد گاز طبیعی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد اعلام شد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان، دومین مرحله کالابرگ شماره ۲۷ نفت سفید ویژه خانوارهای شهری و روستایی فاقد گاز طبیعی جهت توزیع در بخش گرمسیر شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد بشرح زیر در نظر گرفته شده که هموطنان گرامی می توانند از تاریخ 21/10/98 با مراجعه به فروشندگی های نفت سفید در قبال ارائه کالابرگ، نسبت به دریافت سهمیه خود به میزان تعیین شده اقدام نمایند.۱- کالابرگ ۳۲۷ به میزان هر قطعه ۲۲۰ لیتر جهت خانوارهای ۱و۲ نفره۲- کالابرگ ۲۲۷ به میزان هر قطعه ۲۲۰ لیتر جهت خانوارهای ۳و۴ نفره۳- کالابرگ ۵۲۷ به میزان هر قطعه ۲۲۰ لیتر جهت خانوارهای ۵و۶ نفره۴- کالابرگ ۱۲۷ به میزان هر قطعه ۲۲۰ لیتر جهت خانوارهای ۷ نفره.  یادآوری می نماید اعتبار کالابرگ اعلام شده تا مورخ 21/12/98است.

گازرسانی به شهر جیرفت تا سال ۹۹ 

به اتمام برسد

معاون عمرانی استاندار کرمان بر لزوم اتمام پروژه گازرسانی به جیرفت تا سال ۹۹ تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت، روند گازرسانی به شهر جیرفت بررسی و اختلاف نظرهای شهرداری جیرفت و شرکت گاز حل و فصل شد.سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون استاندار کرمان در ابتدای این نشست با تاکید بر فوریت گازرسانی به واحدهایی مسکونی شهر جیرفت با توجه اتصال این شهر به شبکه گاز شهری عنوان کرد: طبق توافقات و تعاملات قبلی قرار بود، هزینه مرمت و آسفالت حفاری از سوی شهرداری و شرکت گاز تأمین شود و فرمانداری نیز اعتبار کمکی به شهرداری ببیند.وی ادامه داد: براساس نظر شرکت گاز استان، چهار فاز گازرسانی در شهر جیرفت به نحوی اجرا می‌شود که با توجه به توافق صورت گرفته در کمیسیون انرژی و نظر استاندار در سال ۹۹ به اتمام برسد.معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه هیچ پروژه عمرانی نباید تعطیل شود، افزود: باید تمامی صورت وضعیت‌های ارسال شده از سوی شهرداری جیرفت که به صورت مطالبه در سیستم شرکت گاز وارد شده طی یک هفته پرداخت شود.عطاپور فرماندار جیرفت نیز در این جلسه به وسعت کار گازرسانی شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: قرار بود بخشی از هزینه مرمت و اسفالت بعد از گازرسانی از سوی فرمانداری کمک شود که از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان پیگیر مسئله هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 231
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,215
  • ماه: 5,936
  • سال: 22,079