استان کرمان درگیر بارش‌های تابستانه؛ فداکار استاندار کرمان برای سرکشی به مناطق سیل‌زده در روزهای گذشته به جنوب کرمان سفر کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1284

 استان کرمان درگیر بارش‌های تابستانه؛ فداکار استاندار کرمان برای سرکشی به مناطق سیل‌زده در روزهای گذشته به جنوب کرمان سفر کرد

کاغذ وطن – هنوز زمان زیادی از وقوع سیل در جنوب استان کرمان نگذشته که با ورود سامانه بارشی «مونسون» از سوی اقیانوس هند باز و به تبع آن بارش‌های سیل‌آسای تابستانی باز هم زندگی مردمان این منطقه‌ به چالش کشیده شده است.

همانطور که پیش‌بینی شده بود بارش‌های سامانه موسوم به «مونسون» از عصر سه‌شنبه در کرمان به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ غیر از انسداد ۶۵ راه روستایی، چهار راه فرعی و ۲ راه اصلی و قطع برق ۱۰ روستا، آب بردگی سه خودرو نیز گزارش شده که سرنشینان آن‌ها نجات یافته‌اند.

با این حال مسئولان باید این بحران را به گونه‌ای مدیریت کنند تا خسارات احتمالی به حداقل برسد. جنوب استان کرمان زمستان سال گذشته نیز به فاصله یک‌ماه ۲ مرتبه درگیر سیلاب شدید بود. ۷ ماه قبل، درست در۴۳ سومین روز زمستان بارش باران در شهرهای جنوبی کرمان سیلابی رقم زد که تا مدت‌ها آثار آن بر جای ماند و متاسفانه ۲ نفر هم جان خود را از دست دادند.

آن زمان مصوباتی در این زمینه از جمله لایروبی مسیل‌ها، اجرای سیل‌بند تصویب شد تا از خسارات سیل‌های بعدی جلوگیری شود. در همین حین و همزمان با آغاز بارش‌های جنوب استاندار کرمان به عنوان نماینده عالی دولت در استان روز سه‌شنبه ۴ مرداد راهی مناطق درگیر سیل شد.

جلسه ستاد بحران منوجان و قلعه‌گنج در ساعت ۱ بامداد تشکیل شد و مدیران محلی مشکلات و راهکارهایی را در خصوص مدیریت سیل مطرح کردند.

استاندار کرمان در این جلسات تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند تا از خطرات احتمالی کاسته و حتی جان یک نفر از دست نرود. فداکار گفت که برای جبران خسارت های سیل پارسال نیز پیگیر تمامی مصوبات و اعتبارات هستیم. فداکار در ادامه به هشدارهای وقوع سیل در استان اشاره کرد و افزود: بخاطر هشدارهای سیل در دو روز آینده باید سطح مراقبت‌ها را افزایش داده و تقسیم کار صورت گیرد و مکان‌هایی که احتمال وقوع حادثه در آن‌جا وجود دارد را پایش کرده و مراقبت‌های قبل از سیل انجام شود ضمن آنکه خانه‌هایی که نشست پیدا کرده‌اند را شناسایی کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: مردم قدرشناس هستند لذا سعی کنیم اعتمادشان را به دولت خدشه‌دار نکنیم و خواهش بنده از مسئولین این است که با وجود خستگی وقت گذاشته و کمک کنیم تا خسارات کمتری به مردم وارد شود و مردم را نسبت به خطرات احتمالی هوشیار کنیم چرا که خدمت به آن‌ها رحمت و رضایت الهی را جلب خواهد کرد.

براساس پیش بینی هواشناسی بارش ها تا روزهای آینده در استان کرمان همچنان ادامه دارند و لازم است در کنار اقداماتی که مسوولان استانی و محلی انجام می‌دهند شهروندان هم  به رودخانه ها و ارتفاعات نزدیک نشوند و نکات لازم را در این روزها رعایت کنند تا به سلامت از این بحران عبور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :