استاندار کرمان: علیرغم تحریم، خدمات ایران به اتباع به خوبی انجام می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1453

استاندار کرمان: علیرغم تحریم، خدمات ایران به اتباع به خوبی انجام می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به درصد قابل توجه جمعیت اتباع و مهاجرین خارجی که متحمل هزینه زیادی برای جمهوری اسلامی ایران است؛ گفت: با این وجود و در شرایط تحریم اما خدمات ارائه شده به خوبی انجام می‌شود.

محمدمهدی فداکار، در دیدار سفیر ژاپن و هیئت همراه با بیان اینکه مردم ایران ذهنیت منفی نسبت به کشور ژاپن ندارند؛ افزود: این ظرفیت خیلی خوبی برای توسعه روابط است.

او با اشاره به اینکه کرمان بزرگترین استان ایران به لحاظ جغرافیا است؛ به ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری و… استان اشاره و بیان کرد: کرمان در حوزه معادن به بهشت زمین شناسی معروف است که برجسته ترین آن مس، فولاد و کرومیت است و در کشاورزی، سه گروه محصول عمده داریم که عمدتاً صادراتی و شامل پسته، خرما و صیفی جات است.

او با بیان اینکه این ظرفیت‌ها موقعیت خوبی برای توسعه همکاری‌ها با ژاپن است و ذهنیت مثبت از مردم ژاپن هم به این موضوع کمک می‌کند؛ سبا بابایی(کونیکو یامامورا) مادر شهید بابایی را از چهره های برجسته و حبوب میان ایرانی‌ها دانست.

استاندار کرمان ادامه داد: امنیت در استان کرمان بالا است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و میهمانان خارجی مورد احترام هستند و مردم این استان بسیار خونگرم و مهمان نواز و ظرفیت های خوبی در بحث گردشگری وجود دارد اما متأسفانه در لیست سیاه سفارت ژاپن قرار داریم که دلیل را نمی‌دانیم در حالی که هیچ خارجی در استان کرمان مورد بی احترامی واقع نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع تشکیل می‌دهند و در برخی شهرها این عدد به ۳۰ درصد می‌رسد؛ گفت: این بار زیادی بر دوش جمهوری اسلامی می‌گذارد زیرا تحت فشار تحریم‌ها هستیم اما با این وجود خدمات ارائه شده به مهاجرین به خوبی انجام و مانند سایر مردم ایران از خدمات و کالاها بهره مند هستند.

فداکار بیان کرد: بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان تحصیل می‌کنند که حداقل ۱۰۰ مدرسه را به خود اختصاص می‌دهد و تأیید می‌کنید که این مسئله بار زیادی بر دوش ایران تحمیل می کند و سیستم بهداشت و درمان ما به شدت تحت فشار است اما اتباع مانند ایرانی ها از خدمات استفاده می کنند که بعضاً هم رایگان است که امیدواریم سفارت ژاپن کمک کند تا بتوانیم خدمات بهتری به اتباع ارائه دهیم.

او با اشاره به اینکه اثری از ناامنی‌های گذشته در استان وجود ندارد و ملیت های زیادی به کرمان سفر می کنند که بعضاً شب را هم در کویر می‌مانند؛ افزود: بسیاری از ناامنی ها از مرزهای شرقی و از افغانستان و پاکستان بود که اکنون این مباحث وجود ندارد.

استاندار کرمان گفت: پیشنهاد می کنم ابتدا مدیران آژانس های مسافرتی به کرمان بیایند و وضعیت را ببینند و بعد مردم را تشویق به سفر کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :