افتتاح بزرگترین خانه کودکان و نوجوانان بهزیستی شهرستان زرند در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 577

افتتاح بزرگترین خانه کودکان و نوجوانان بهزیستی شهرستان زرند در استان کرمان

این کارخانه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بزرگترین خانه جدید کودکان و نوجوانان خیریه مهدیه الفاطمه در زرند به بهره برداری رسید .

طی آیینی با حضور دکتر بابایی مدیر کل دفتر امور کودکان کشور ،دکتر خاکی معاون دفتر کودکان ،دکتر موسوی قاصی مشاور بهزیستی کشورعباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان ومهندس صادق زاده فرماندار زرند و جمعی از مدیران شهرستان بزرگترین خانه کودکان و نوجوانان شهرستان زرند به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان زرند در این مراسم محمد ابراهیمی رئیس بهزیستی زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران کشوری و استانی در شهرستان زرند با اعلام اینکه مجموعه ای همچون بهزیستی به دنبال ارتقای سلامت اجتماعی است گفت:خوشبختانه اداره بهزیستی زرند با حمایت های مردم خیر اندیش در حوزه های پیشگیری وتوانمند سازی های اجتماعی گامهای خوبی را برداشته است .

رئیس اداره بهزیستی زرند نقش خیرین را در ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خیرین بازوان توانمند بهزیستی هستند که بدون هیچگونه چشمداشت در خصوص رسیدگی به جامعه هدف بویژه فرزندان بی سرپرست و نیازمند گامهای موثری برداشته اند.

دکتر ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی زرند در پایان از هزینه 15میلیارد ریالی برای احداث این مجموعه خبر داد و گفت: این خانه به مساحت 500متر مربع و در زمین به مساحت 2500متر مربع به بهره برداری رسیده و امیدواریم در اینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفائی این مرکز باشیم .

این مقام مسئول در پایان افزود:ساخت این مجموعه مراقبتی آموزشی و تربیتی با امضا تفاهم نامه همکاری با خیرین شهرستان وجذب حمایت مساعدت شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی در راستای  تحقق مسئولیت اجتماعی احداث گردید .

دکتر عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز افزود: 7مرکز نگهداری در شهرستان زرند به کودکان و نوجوانان در حال ارائه خدمات می باشد که در این زمینه بیش از 152کودک در حال دریافت این خدمات می باشند .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان از جمعیت 11درصدی کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در شهرستان زرند نام برد و افزود: بیش از 270نفر از فرزندان در این شهرستان تحت پوشش خدمات این مجموعه قرار دارند.

وی هزینه های ترخیص ،بیمه های پرسنل خانه های کودک و نوجوان را از مهمترین مشکلات این مراکز عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل عدم ماندگاری پرسنل در این مراکز در یافت هزینه های کم در همه بخشها می باشد که امیدواریم با مساعدت مدیران ارشد شاهد افزایش این ارقام باشیم.

وی به مسئولیت های بالای این مراکز اشاره کرد و اظهار داشت:خانه کودکان و نوجوانان نقش مهمی در تربیت و همراه کردن کودکان با جامعه داشته و این مراکز سعی دارند فرزندان را در فضایی شبیه خانواده رشد پیدا کنند.

علی صادق زاده فرماندار زرند نیزضمن تقدیر و تشکر از مجموعه های صنعتی و خیرین این شهرستان به بیان اهمیت کار بهزیستی در زمینه های اجتماعی ، خدمت به محرومین به ویژه معلولین و ارائه آموزش ها و فعالیت های پیشگیرانه در زمینه های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف پرداخت و برون سپاری فعالیت های این نهاد را اقدامی مثبت در جهت ارتقاء سطح خدمات عنوان کرد.

فرماندار شهرستان زرند تصریح کرد:سازمان بهزیستی سعی دارد با بهبود شرایط خانه های کودکان و نوجوانان سرپناهی مناسب و امن همراه با خدمات و فعالیت های حرفه ای در جهت سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و شرایط رشد و بالندگی معنوی و اجتماعی و علمی و خودکفایی را  برای این کودکان فراهم آورد.

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مجموعه بهزیستی در شهرستان ، از مسئولین حاضر درخواست کرد با صیانت از حقوق معلولین و جامعه هدف در راستای فرهنگ سازی این امر به صورت عمومی به نحوی پویا و خودجوش سهیم شوند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم که با شعر خوانی و اجرای برنامه های فرهنگی از سوی کودکان این مرکز همراه بود علی صادق زاده فرماندار زرند با هدایائی از این کودکان تجلیل کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 176
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,785
  • ماه: 7,766
  • سال: 24,284