کاهش ۷درصدی مالیات تولید در سال آینده. سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه به ۴۲ درصد رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1409

کاهش ۷درصدی مالیات تولید در سال آینده. سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه به ۴۲ درصد رسید

سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کاهش ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی در لایحه بودجه سال آینده، اعلام کرد: سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع عمومی کل کشور به حدود ۴۲ درصد رسیده که به معنای حرکت به سمت پایداری تدریجی منابع عمومی است.

به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش روز ۲۲ دی ماه روزنامه شرق با عنوان «فراز و فرودهای یک بودجه/ وزن سنگین مالیات در بودجه ۱۴۰۲» و گزارش روز ۲۸ دری ماه روزنامه اعتماد با عنوان «برنامه ویژه دولت برای گرفتن مالیات» اعلام کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم رویه فشار مالیاتی به بخش‌های مولد اقتصادی متوقف شده و امسال نیز مشوق‌های مختلف مالیاتی از جمله کاهش هفت درصدی مالیات واحدهای تولیدی به تصویب دولت رسیده است. 

۱- از مجموع ۹۷۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای عمومی مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، سهم درآمدهای مالیاتی (با احتساب حقوق و عوارض گمرکی) بالغ بر ۸۴ درصد و به میزان ۸۲۶ هزار میلیارد تومان است. این رقم از کل منابع عمومی کل کشور به حدود ۴۲ درصد رسیده است که این نسبت‌ها در قانون بودجه سال جاری به ترتیب ۸۰ و ۴۰ درصد بوده است که به معنای حرکت به سمت پایداری تدریجی منابع عمومی است. 

۲- از مجموع درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده، ۴۵۱ هزار میلیارد تومان به مالیات مستقیم و ۲۴۲ هزار میلیارد تومان به مالیات غیرمستقیم (ارزش افزوده) اختصاص یافته است که با توجه به سهم ارزش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی مسئول پرداخت مالیات و نرخ مالیات بر ارزش افزوده و آثار تغییرات قیمتی بخش‌های مشمول پرداخت مالیات و همچنین عملکرد ۹ماهه وصول مالیات ارزش افزوده در سال جاری (۱۲۸ ه. م.ت) پیش‌بینی صورت گرفته قابل وصول خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 15
  • امروز: 101
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,310
  • ماه: 6,095
  • سال: 22,277