برخی با ایجاد حواشی مردم را از مسائل اصلی دور می‌کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 573

برخی با ایجاد حواشی مردم را از مسائل اصلی دور می‌کنند

امام جمعه جیرفت گفت: برخی به دنبال این هستند که بعضی از حواشی را در جامعه بزرگ کنند و مردم را از مسائل اصلی دور کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: از جمله نکات مهم که در کانون خانواده بایستی برای پدر و مادر مهم باشد، این است که کانون خانواده بایستی کانون امید باشد.

وی بیان داشت: در دهه‌ اول محرم شهرستان را به خیمه‌گاه حسینی تبدیل کردند که انسان از زندگی کردن در این شهر و بین این مردم، احساس غرور می‌کند و از جمله پدیده‌های زیبای دهه‌ی اول اهتمام مومنین به نظافت کوچه و خیابان در جاهایی که موکب یا هیئت‌ها حضور داشتند و بعضی از مومنین ماشین‌هایشان را وقف جابجایی زائرین به صورت صلواتی کرده بودند.

سعادت فر ادامه داد: در زمان پیامبر (ص) دغدغه‌ مردم، فراگیر شدن اسلام در جهان بود و بعد از رحلت پیامبر (ص) و خصوصاً زمان خلیفه‌ سوم و اواخر دهه‌ ۳۰ (ه.ق) سبک زندگی مردم به سمت دنیاپرستی می‌رود و مدیران جامعه به سمت چپاول بیت‌المال و ثروت‌اندوزی می‌روند و زندگی اشرافی خلفا به مردم سرایت کرده است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد این دو مدل تفکر هستیم و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس، عشق و علاقه‌ همه‌ مردم، مستولی شدن حکومت اسلام بر همه‌ عالم بود و کسی به فکر منافع شخصی نبود و در دوران دفاع مقدس، آرزوی فرماندهان شهادت بود و نیت‌ها خالص برای زمینه‌سازی منجی عالم بود.

وی گفت: امروز نیز صحنه، صحنه‌ عاشورا است و امام امت‌مان، حسین زمان است پس مراقب باشیم که در عرصه‌ عاشورا عقب نمانیم و اگر عقب ماندیم فردا روز خسران است و امروز باید با ایستادگی و مقاومت در مقابل جبهه‌ کفر ایستادگی کرد.

سعادت‌فر با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که بعضی از حواشی را در جامعه بزرگ کنند و مردم را از مسائل اصلی دور کنند، خاطرنشان کرد: مردم به فضل الهی باز هم در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و از رای‌های گذشته خودشان درس عبرت می‌گیرند و به فضل الهی شاهد خواهیم بود که یک مجلس و دولت جوان و متعهد و انقلابی مدیریت جامعه اسلامی را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: امروز قوه مقتدر قضائیه پا روی دُم برخی از افراد گردن کلفت گذاشته لذا برخی به دنبال این هستند که با این حواشی آن روحیه انقلابی در قوه قضائیه تضعیف بکنند.

سعادت‌فر بیان داشت: مسئولان شهرستان جیرفت خصوصا مسئولان جهاد کشاورزی در خصوص بحث توزیع بذر نظارت لازم را داشته باشند، قیمت بذر نسبت به سال قبل بالاتر رفته و لازم است که یارانه به بذر تعلق بگیرد و آن مقداری هم که یارانه تعلق می‌گیرد در مسیر صحیح و همراه با عدالت توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 39
  • امروز: 22
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,006
  • ماه: 5,727
  • سال: 21,870