بها ندادن به مسائل جناحی موجب شایسته سالاری می شود

منتشر شده در صفحه صفحه اول | شماره 583

امام جمعه كرمان: 

بها ندادن به مسائل جناحی موجب شایسته سالاری می شود

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان با تاكید بر اینكه باید دمیدن در مسائل جناحی را كم رنگ كرد ،گفت: نباید اجازه داد مسائل جناحی در عزل و نصب ها تاثیر بگذارد تا فرصت خدمت برای انسان های شایسته و دلسوز فراهم شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته، انتصاب محمدجواد فدایی را در سمت استانداری كرمان تبریك گفت و افزود: همه گروه های و افرادی كه از نفوذ بیشتری برخوردار هستند باید توجه كنند كرمان ظرفیت های فراونی دارد .

وی ادامه داد: این استان اگر بخواهد توسعه یابد نیاز به هماهنگی جدی دارد پس باید تلاش شود و همه از استاندار حمایت و او را یاری كنند.

وی اظهار داشت: استاندار جدید كرمان نیز از عقبه علمی بالایی بهره مند است و تجربه كافی دارد و در كنار این مهم، وحدت، برادری و استفاده از ظرفیت ها راه حل مشكلات كرمان است.

امام جمعه كرمان گفت: استاندار جدید به ظرفیت های استانی توجه كند و احقاق حقوق كارگران و اقشار كم درآمد را در دستور كار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه یكی از وظایف ما مبارزه با طغیان است تصریح كرد: مخصوصا زمانی كه طغیان جنبه جنبی پیدا می كند و جامعه دچار التهاب می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: زمانی جامعه دچار گناه و معصیت شد به طور یقین بستر برای گناه های فردی نیز فراهم می شود.

وی افزود: طغیان تمام گناهان را در بر می گیرد زیرا تجاوز از حد و حدود است و اگر افراد از حد خود تجاوز كنند در واقع طغیان كرده اند.

امام جمعه كرمان گفت: اگر بخواهیم از انقلاب دفاع كنیم باید در وهله نخست سراغ سردمداران فساد و كفر رفت و مبارزه را باید از بزرگان خط طغیان آغاز كرد.

وی تاكید كرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید ریشه های اصلی كفر و طغیان را از بین برد در غیر این صورت اصلاح سطحی خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سردمداران طغیانگری تمام مراكز اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تبلیغی و غیره را در اختیار می گیرند تا بتوانند به اهداف خود برسند.وی افزود: در مرحله مبارزه با طغیان گران افرادی كه می خواهند سردمدار مبارزه باشند باید دارای روح بلند و عقل توانا باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در متون دینی ما یكی از ابزار اصلی هر حركت، داشتن صبر و حوصله است لذا در ماموریت مبارزه با طغیان، حوصله، صبر و متانت می تواند حركت بزرگ هدایت انسان كه در مقابل آن طاغوت ها صف می كشند به سرانجام برساند.

وی از سخن بلیغ، شیوا و پرمحتوا به عنوان دیگر ابزار مبارزه با طغیان نام برد و تصریح كرد: اطلاع رسانی و بصیرت افزایی یكی از راههای مبارزه با طغیان است تا قدرت درك مردم بالا برود.

خطیب جمعه كرمان گفت: زمانی موج های منفی علیه مردان الهی پخش می شود جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد اما زمانی اطلاع رسانی بموقع و مناسب باشد غوغا سالاری تاثیر ندارد.

وی به نقش رسانه ها در ساخته شدن افكار عمومی اشاره و این نقش را ممتاز عنوان و تصریح كرد: ابزار بعدی كه حضرت موسی (ع) برای مبارزه با طغیان از خدا می طلبد یاران دلسوز و پشتیبان و همراه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در طول تاریخ حركت هایی كه رهبران قوی داشته اند اما توده مردم آن را همراهی نكرده اند شكست خورده و حركت های مردمی نیز بدون رهبران قوی همواره محكوم به شكست بوده اند.

وی افزود: استقامت در راه مبارزه نیز از دیگر ابزارهای مبارزه با طغیان است لذا همه باید در این راه استقامت كنند.

امام جمعه كرمان همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسكری (ع) افزود: این امام همام در بدترین شرایط بر جامعه اسلامی حكومت كرد.

وی به آغاز امامت امام زمان (عج) مهدی موعود اشاره كرد و گفت: امام زمان (عج) امید محرومان و همه افرادی است كه مورد ظلم زورگویان قرار گرفته اند و امید مردم تشنه ای است كه عدالت مبتنی بر عصمت امام زمان (عج) را انتظار می كشند.

وی به آغاز هفته بسیج اشاره كرد و گفت: بسیج مجموعه ای از جوانان آماده، شجاع و انقلابی است و جریانی وظیفه شناس، مسئولیت پذیر و خط شكن در عرصه های مختلف علمی، فناوری، محرومیت زدایی، جهاد و شهادت طلبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 167
  • امروز: 183
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,563
  • ماه: 7,962
  • سال: 26,164