نبرد با آتش با دستان خالی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 767

نبرد با آتش با دستان خالی

حسین زاده، شهردارجیرفت از اضافه شدن 2 ایستگاه آتش نشانی به شهر و خرید ماشین مدرن آتش نشانی خبر دادحسین زاده، شهردارجیرفت از اضافه شدن 2 ایستگاه آتش نشانی به شهر و خرید ماشین مدرن آتش نشانی خبر داد.

بچه گربه بازیگوش راه گم کرده به بالای درخت خرمای حیاط خانه می رود. بعد از آن دیگر دل برگشت ندارد . صدای ناله اش از ترس و گرسنگی اهالی خانه را متوجه خود می کند، تلاش برای پایین آوردنش آغاز می شود، اما زود بی نتیجه می ماند .خرما آنقدر بلند هست که کاری از دستان خالی اهالی خانه بر نیاید. تنها راه حل کمک گرفتن از آتش نشانی است . اما انگار دستان مردان ناجی شهر جیرفت هم از بلندی‌های شهر کوتاه است .بچه گربه داستان  بعد از گذشت یک روز بالاخره با  خوش فکری مردان آتش پا به زمین می گذارد .آرامش وامنیت آرزوی ساکنین شهراست ،البته که کرونا نامی چند صباحی است که این آرامش را متلاطم کرده است. بخشی از این آرامش بر دوش مردان آتش نشان شهر است، نبرد آن ها تنها به آتش محدود نمی شود ،حادثه ها با حضور شان خاطره می شود .اما نبرد با دستان خالی سخت تر است .

با وجود کمبود تجهیزات حوادث را پوشش می دهیم

با رییس ایستگاه آتش نشانی شهر جیرفت در خصوص تامین تجهیزات  و مشکلات پیش رو گفتگو کردیم .یوسف سالاری به کمبود تجهیزات این مرکز اشاره کرد و گفت : درست است که امکانات امداد رسانی به طور کامل در ایستگاه آتش نشانی شهر فراهم نیست و با کمبود نردبان و بالابر هیدرولیک مواجه هستیم اما نیروهای این مرکز تمام تلاش خود را برای رفع و گذشت از حادثه  انجام می دهند.سالاری اظهارد اشت: در آینده ای نزدیک قرار است که امکانات مورد نیاز مانند بالابر برای این مرکز ارسال شود و تا آن زمان دربرخی موارد که به بالابر نیازاست ازامکانات سایر ارگان ها مانند اداره برق شهرستان استقاده می کنیم. رییس آتش نشانی از کارفرمای مسکن های مهر شهر نیز گلایه کرد وگفت: مسکن های مهر جیرفت بدون استانداردهای لازم از لحاظ تعبیه پله فرار احداث شده اند و  درزمان وقوع حادثه مشکل دوچندان است .وی اظهارداشت دراین خصوص به کارفرما اخطار لازم داده شده است.

اضافه شدن ایستگاه های آتش نشانی به شهر 

شهردار جیرفت نیز به کاغذ وطن گفت : با توجه به تراکم جمعیت جیرفت 3، ایستگاه آتش نشانی لازم است و تا حدود یک ماه دیگر ایستگاه واقع در بلوار پاسداران به بهره برداری می رسد  و ایستگاه واقع در کلرود نیز به زودی گلنگ زنی می شود .حسین زاده با اشاره به  تلاش صورت گرفته برای تجهیزامکانات  ایستگاه آتش نشانی اظهار داشت :در آینده ایی نزدیک ایستگاه بلوار پاسداران به ماشین مدرن آتش نشانی مجهز می شود که از لحاظ امکانات این ماشین تا ارتفاع ساختمان های چهار طبقه را نیز پوشش می دهد.شهردار جیرفت از تعمیر و راه اندازی دو دستگاه ماشین آتش نشانی خارج ازرده  خبر داد و تصریح کرد : تنها چیزی که در حال حاضر ایجاد فشار و دردسر کرده است وقوع آتش سوزی های خارج ازمحدوده خدماتی هست وایستگاههای مرکز شهر خارج از محدوده وظیفه ای ندارند و با دستور فرماندار اینکار صورت می گیرد .به گفته حسین زاده وضعیت مالی شهرداری ها در ایام کرونا تحت تاثیر قرارگرفته و اوضاع مساعدی ندارند اما در تامین تجهیزات آتش نشانی تلاش کردیم  و به زودی این کمبود مرتفع می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 62
  • امروز: 140
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,735
  • ماه: 7,981
  • سال: 24,583