بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در کرمان به کار خود پایان داد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1692

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در کرمان به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با حضور مسئولان، شاعران برگزیده کشوری و مردم مشتاق شعر و ادب در کرمان برگزار شد.
محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با بیان اینکه کرمان به مدت دو روز میزبان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فارسی شعر فارسی رضوی بودند اظهار داشت: آغاز این برنامه‌های این جشنواره با تجدید میثاق شاعران با شهدا و شعرخوانی در جوار مزار شهید سلیمانی همراه در محل گلزار شهدای شهر کرمان همراه بود.
او با اشاره به اینکه مردم کرمان برای بیست و نهمین سالی است که توفیق برگزاری این جشنواره نصیب‌شان شده است، گفت: جشنواره بیست و نهم نیز به مدت دو روز در کرمان برگزار و طی این مدت برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شد و در برگزاری این برنامه‌ها تلاش شد تا خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره بیست و نهم ارسال شد، ادامه داد: پس از بررسی آثار در نهایت به ۲۰۰ اثر رسیدیم که در مرحله داوری نهایی قرار گرفتند.
او با اشاره به اینکه تنوع خوبی در اشعار رسیده به جشنواره وجود دارد، افزود: این جشنواره در سه بخش کلاسیک، نو و ترانه برگزار شد و بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در دوره بیست و نهم رسید، بیان کرد: پس از بررسی آثار در نهایت به ۷۰۰ شعر و در مرحله بعد به ۲۰۰ اثر رسیدیم که در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.
روحی با اشاره به اینکه پیوند بین مردم و شعرخوانی که از سال گذشته شروع شده الگوی جدیدی برای چنین جشنواره‌هایی است، گفت: آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد و در این آیین ۶ شاعر برگزیده و ۶ شاعر قابل‌تقدیر خواهیم داشت.
او با بیان اینکه در سال آینده سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی در کرمان برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری دوره سی‌ام این جشنواره ویژه‌برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 35
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,269
  • ماه: 4,517
  • سال: 35,961