توزیع گاز در جنوب زیر ذره‌بین الکترونیکی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 815

توزیع گاز در جنوب زیر ذره‌بین الکترونیکی

مشایخی معاون بازرگانی صمت جنوب کرمان: سامانه الکترونیکی گاز مصرف کننده واقعی را مشخص می‌کند.

یکی از شهروندان جیرفتی در تماس با کاغذ وطن از افزایش قیمت ناگهانی سیلندر گاز در سطح شهر گلایه کرد. امیری گفت :روز گذشته برای تعویض چند کپسول گاز به  یکی از جایگاه های سطح شهر مراجعه کردم، با شنیدن قیمت به گمان اینکه فروشنده گران‌فروشی می‌کند به جایگاه دیگری رفتم ، اما وقتی به جایگاه بعدی مراجعه کرده‌ام انگار قیمت در تمام سطح شهر افزایش یافته است. امیری افزود:حدود یک ماه  پیش که کپسول گاز را عوض کردم ،قیمت ۹ هزار تومان بود اما همین کپسول را الان با  قیمت  ۱۲هزار تومان باید تهیه کنم.

نرخ مصوب سیلندر گاز در کشور ۱۱هزارتومان 

در همین رابطه کاغذ وطن از مسوولان سازمان صنعت ،معدن و تجارت جنوب کرمان علت را جویا شد.محسن مشایخی، معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب در گفتگو با کاغذ وطن ،افزایش قیمت هر سیلندر گاز را به میزان ۱۱ هزار تومان مصوبه کمیسیون تنظیم بازار دانست و افزود: اگر عاملین توزیع در سطح شهر سیلندرهای گاز مایع را با قیمتی بیش از قیمت مصوب به مردم عرضه کنند این مصداق گرانفروشی است. معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب  کرمان که افزایش خودسرانه عامل های توزیع سیلندر گاز را غیر قانونی دانست ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده گران فروشی  در ارائه سیلندرهای گاز از طریق راه های ارتباطی موجود این موضوع را به اطلاع مسوولان سازمان صنعت و معدن و تجارت  رسانده تا برخورد قانونی صورت گیرد.

شفاف سازی توزیع گاز با سامانه الکترونیکی 

در ادامه گفتگو مشایخی  با اشاره به  اینکه توزیع سیلندرهای  گاز مایع الکترونیکی می شود در خصوص  سامانه ثبت الکترونیکی گاز مایع و مزایای ایجاد این سامانه  به کاغذ وطن گفت: این سامانه به منظور تسهیل  در توزیع سیلندرهای گاز مایع  با امکان نظارت بیشتر بر نحوه توزیع و مشخص شدن مصرف کنندگان واقعی  راه اندازی شده است. وی  با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی گاز در سامانه آغاز شده و فعلا  مهلت  برای ثبت نام مشخص نشده است تصریح کرد : در این سیستم توزیع،  مصرف کننده  با نرخ مصوب دولتی  از طریق دستگاه کارت خوان و کارت بانکی که خود در این سامانه مشخص نموده است اقدام به خرید سیلندر گاز مایع از عاملان مجاز  می کند .محسن ‌مشایخی گفت :در طرح توزیع الکترونیکی، گاز مایع مورد نیاز مشترکان ماهانه طبق کارشناسی های انجام شده برای هر خانوار، در کارت بانکی سرپرستان خانوار شارژ می‌شود.‌وی اظهار داشت :به هر کسی که به نمایندگی های فروش گاز مایع  مراجعه می کند با توجه به میزان  سهمیه خود که در زمان ثبت نام مشخص نموده است سیلندر گاز ارایه می شود.‌معاون بازرگانی صمت جنوب کرمان افزود:این کار در راستای اقدامات دولت الکترونیک صورت  گرفته است و شهروندان  می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت،پست و یا شخصا از طریق  آدرس سایت  اقدام به ثبت نام کنند.‌وی بیان داشت  تجربه سالیان گذشته نشان داد ه است که حجم زیادی از گاز تولید شده از طریق قاچاق از دسترس مردم خارج می شودو این  درحالی است که در این فصول کمبود سیلندرهای گاز در اکثر نقاط کشور  مردم را دچار مشکلاتی می کند.  مشایخی  افزود  امیدواریم با  الکترونیکی شدن توزیع سیلندرگاز و مشخص شدن تعداد مصرف کننده واقعی و میزان آن  مانند سال های گذشته  با کمبود سیلندر گاز روبرو نشویم.‌در پایان  شایان گفتن است که ،درحالی که صدای خش خش پاییز نزدیک شده است ومردم در گیر دار روزهای کرونایی  و دغدغه  شروع مدارس  هستند . اکثریت مردم هنوز فرصت  برای ثبت نام الکترونیکی دیگری در زندگی خود نگذاشته و ندارند ، اداره پست در این ایام کرونایی  شاهد صف های طولانی انتظار  برای ثبت نام الکترونیکی سیلندر گاز است که احتمال زیاد باید شاهد طولانی شدن این مهلت باشیم . باید امیدوار بود که راه اندازی این سامانه بتواند عملا مشکل کمبود کپسول گاز و دوندگی مردم برای پیدا کردن آن  در روزهای سرد را مرتفع کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130