گاز به ساردوئیه نرسید | سرما استخوان سوز است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 842

گاز به ساردوئیه  نرسید / سرما استخوان سوز است  

*با وجود رسیدن فصل سرما و پس از ۵ سال انتظار، اهالی ساردوییه همچنان از نعمت گاز بی‌نصیب هستند

*اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد: به زودی مشکل گازرسانی در ساردوئیه و جیرفت حل می‌شود

کپسول گاز بر دوش و دبه نفت به دست از نبود  گاز شهری گلایه دارند.

از ۵ سال  انتظار می گویند و سرمای استخوان سوز زمستان و بارش برف بالای ۸۰ سانتی متر. برفی که گاهی تا فروردین هم مهمان خانه هایشان است.صحبت از یکی از بهترین مناطق گردشگری کرمان است. از ساردوئیه ای که معروف است به درب بهشت.

لوله‌های گاز شهری از زیر پاهایشان گذشته اما از استفاده آن بی‌نصیب هستند.حتی علمک‌های گاز هم در برخی منازل دیده می شود.آمار مهاجرت از این شهر به علت نبود گاز نیز قابل توجه است.گاز از هنزا عبور کرده اما هنوز به ساردوییه نرسیده است.با وجود رسیدن فصل سرما،‌ گاز شهری به خانه های اهالی شهر هنزا در همسایگی ساردوییه هم نرسیده است.در هنزا اما وضعیت متفاوت است. شبکه گازرسانی در این شهرانجام شده و در حال نصب علمک‌ها و لوله کشی داخلی هستند.قرار بود در جریان سفر چهاردهم مهرماه معاون وزیر نفت، گاز هنزا افتتاح شود.با این که مکان افتتاح مشخص و مقدمات فراهم شده بود، در آخرین لحظات مقصد سفر معاون وزیر به شهداد تغییر کرد.تغییری که در پشت پرده آن عدم گازرسانی به ساردوئیه وجود دارد.آن طور که مدیر کل گاز استان کرمان می گوید: در اردیبهشت جلسه ای با حضور فرمانداران هر دو شهر هنزا و ساردوییه و استاندار برگزار و نظر استاندار به افتتاح همزمان گاز دو شهر بوده و این موضوع در صورتجلسه نیز قید شده است.فلاح ادامه داد: در روز افتتاحیه گاز هنزا به دلیل آماده نبودن ساردوییه، هنزا نیز افتتاح نشد.

مدیرکل گاز استان مشکل اصلی نرسیدن گاز به ساردوییه را در تسهیل اراضی عنوان کرد و گفت: قرار شد فرمانداران در این زمینه  کمک کنند اما مشکل همچنان وجود دارد.

فلاح می گوید: با این که در شرایط سخت تحریم هستیم لوله و تجهیزات گازرسانی ساردوییه خریداری شده،‌ پیمانکار نیز مشخص است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ها در انجام است تا امسال گاز ساردوییه وصل شود.

اداره گاز زیر بار بهسازی نمی‌رود

دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد می‌گوید: بخشی از زمین‌هایی که بر سر آنها تعارض وجود دارد در حوزه جیرفت و بخشی در حوزه هنزا است.دکتر اعظمی ادامه داد: قرار شد در جلسه ای با حضور با مدیر کل گاز استان فرماندار و شهردار جیرفت  موضوع گاز ساردوئیه و جیرفت بررسی و حل و فصل شود.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد می گوید: پیمانکاران به دلیل مشکلاتی که با شهرداری داشتند کار را ادامه ندادند.وی ادامه داد: اختلافی که در شهرهای جنوبی وجود دارد این است که وقتی کانال  توسط شرکت گاز زده می شود با اولین  بارش باران خراب شده و بازسازی آن ها  هزینه بر است.اعظمی افزود: یکی از بحث های اصلی اختلاف بین شهرداری ها با اداره گاز همین موضوع است. تعرفه ای که شرکت گاز برای بازسازی می دهد کم و در حدود ۵۰ درصد میزانی است که هزینه می شود.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد عنوان کرد: مساله این است اداره گاز زیر بار بهسازی نمی روند که یکی از اختلاف های اصلی همین است.وی با اشاره افزایش قیمت ها در زمینه لوله کشی و اشتراک گاز گفت: با طولانی شدن روند کار و افزایش هزینه ها نسبت به ۶ ماه قبل مردم بسیار متضرر شده اند.اعظمی ادامه داد: باید همکاری بین اداره گاز و شهرداری ها انجام شود.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد عنوان کرد: چنانچه اداره کل گاز کرمان در زمینه گاز ساردوئیه و جیرفت همکاری لازم را نداشته باشد طرح سوال از وزیر نفت را کلید می زنیم.این در حالی است که ظاهرا وزیر نفت پیش از این نیز از مجلس کارت زرد گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 35
  • امروز: 259
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,468
  • ماه: 6,253
  • سال: 22,435