استاندار کرمان: دیوان محاسبات، نقش نظارتی و قانونی در پایش عملکرد دولت دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1664

استاندار کرمان: دیوان محاسبات، نقش نظارتی و قانونی در پایش عملکرد دولت دارد
فداکار گفت: دیوان محاسبات نه‌تنها عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف را ارزیابی می‌کند؛ بلکه بهبود خدمت‌رسانی به مردم را نیز در نظر دارد.
محمدمهدی در دیدار با مدیرکل جدید و کارکنان دیوان محاسبات استان کرمان گفت: دیوان محاسبات، به‌عنوان بازوی نظارت مجلس، نقش اساسی در پایش عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین و مصوبات را دارد.
او تأکید کرد: اگر نظارتی بر نحوه اجرای وظایف نباشد، این ظرفیت آزادی به انحراف کشیده می‌شود؛ بنابراین، همکاری و ارتباطات بهتر می‌تواند زمینه‌ای برای کاهش انحرافات فراهم کند.
استاندار کرمان با اشاره به اهمیت کاهش انحرافات، افزود: حتی اگر انحراف کوچکی مشاهده شود، باید از ابتدا جلوی آن گرفته شود و همکاری میان مدیران و کارکنان می‌تواند به کاهش و کنترل تخلفات کمک کند.
او در مورد نقش مجلس، تأکید کرد: نمایندگان مجلس تنها نهادی هستند که نظارتی بر آن‌ها نیست و ذات قانون این است که نماینده آزادانه حرف و صدای مردم باشد و مصوبات را برای حل مشکلات تصویب کند و دیوان محاسبات نیز به‌عنوان دستگاه نظارتی در اختیار مجلس قرار دارد و نظارت بر عملکرد و اجرایی‌شدن تصمیمات و مصوبات را بر عهده دارد.
استاندار کرمان در ادامه افزود: در استان، شناخته‌شدن اقتضاها و توانمندی مدیران بومی می‌تواند تصمیم‌گیری‌های بهتری برای استان به همراه داشته باشد.
فداکار در خصوص شروع به کار مجمع ناظرین نیز تأکید کرد: این کار می‌تواند به تحقق اهداف دیوان محاسبات کمک کند و بحث انضباط مالی و شفافیت را پیش ببرد.
او توضیح داد: مدیری که ترک فعل کرده و وظیفه‌اش را درست و به‌موقع انجام نداده خطرش بالاتر است؛ بنابراین با اعلام تخلفات یک تحرکی در مدیرانی که ترک فعل می‌کنند ایجاد کنید و از مدیران جسور و پاکدست که قدرت تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات مردم را دارند، حمایت کنیم.
رضا ابراهیمی، مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دیوان محاسبات پرداخت و گفت: به دستور رئیس دیوان محاسبات کشور، مجمع ناظرین مردمی شکل‌گرفته که بتوانیم از بدنه مردم برای نظارت مردمی استفاده شود و در ماه‌های آینده گسترده‌تر خواهد شد و از طریق مردم و اعلام مشکلات در دستگاه‌های اجرایی بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 67
  • امروز: 6
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,241
  • ماه: 7,394
  • سال: 24,878