معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان: بانک‌ها نسبت به پرداخت وام‌های تکلیفی اهتمام داشته باشند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1625

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان: بانک‌ها نسبت به پرداخت وام‌های تکلیفی اهتمام داشته باشند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: وام‌های تکلیفی (وام ازدواج، فرزندآوری، مسکن و اشتغال) را بانک‌ها در این استان انجام دهند و نگویند طبق ترازنامه بانکی با منابع و مصارف نمی‌خورد.
امیر حسن‌زاده در حاشیه نشست وید وکنفرانسی شورای‌عالی اشتغال که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار هدف استان کرمان است، افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهم‌ترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌هاست که بخشی از آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و بخش دیگری مربوط به دستگاه‌های حمایتی است.
او ادامه داد: باتوجه‌به صحبت‌های ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور در این نشست، ما نیز در استان به دنبال ایجاد مهارت هستیم؛ یعنی در همین راستا نهضت مهارت را آغاز کرده‌ایم و از طریق دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها در راستای افزایش مهارت افراد جویای شغل تلاش می‌کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تأکید کرد: نگاه استانی ما در حوزه اشتغال این است که افراد با مهارتی که کسب می‌کنند به اشتغال برسند نه اینکه به دنبال وام باشند.
وی تصریح کرد: در شورای‌عالی اشتغال که امروز برگزار شد بر حرکت به سمت راهبردها و سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال تأکید شده است.
حسن‌زاده با اشاره به سیاست‌گذاری اشتغال در استان کرمان اظهارداشت: این سیاست‌گذاری شامل این می‌شود که در حوزه مشاغل خرد دستگاه‌های حمایتی علاوه بر واگذاری وام باید برای ارائه محصولات افراد نیز زمینه‌ای را فراهم کنند به طور مثال در بخش کشاورزی باید زنجیره گوشت را تکمیل کنیم؛ زیرا این زنجیره به بازار، کاهش تورم و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.
وی با اشاره به نقش سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال، اقدامات استان کرمان در این راستا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شورای‌عالی اشتغال کشور مقرر شد مشاغل خانگی سطح‌بندی و شناسایی شود و بر اساس آن تسهیلات بانکی ارائه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در حوزه مشاغل خانگی اگر شغلی در خانه تعریف نمی‌شود باید به سمت کارفرمایی رفت تا کارفرما با دریافت وام زمینه اشتغال ۲۰ نفر همراه با بیمه را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 134
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,559
  • ماه: 7,343
  • سال: 24,735