جیرفت چشم انتظار نفت سرما استخوان‌سوز است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 902

جیرفت چشم انتظار نفت سرما استخوان‌سوز است

در بین تمام شهرهای جنوب کرمان فقط تعداد محدودی از شهروندان شهرستان جیرفت از نعمت گازطبیعی برخوردارند. نفت،گرمابخش اصلی خانه های مردمان این مناطق است.طبق مصوبات وتصمیمات مسوولان با الکترونیکی شدن توزیع فرآورده‌های نفتی در استان دیگر نباید شاهد طولانی بودن صف ها و نارضایتی مردم باشیم.اما به نظر می‌رسد این مصوبات و روی کاغذ مصوب می‌شوند درعمل مشکلات مردم به قوت خود باقی است.

 با وجود شیوع کرونا مردم مجبورند در صف های طولانی ،پشت درب های بسته واز پشت نرده های پنجره شرکت نفت منتظر جواب مسوولان بمانند و سهمیه اختصاص نفت خود را پیگیری کنند.

مردم در پشت درب های بسته جایگاه های توزیع نفت 

 چندین باری است که از جلوی یکی از جایگاه‌ها رد می شوم و دیدن جمعیت منتظر پشت درب جایگاه ،عادی شده است .صبح امروز فریادهای یکی ازافرادی که پشت درب بسته جایگاه انتظارش به سر آمده بود توجه ام را جلب کرد .

 ازجوابگو نبودن مسوول جایگاه عصبانی بود و گفت :چندین بار این که من و دیگر افرادی که اینجا هستند به مسوول جایگاه تلفن زده این اما جواب نمی دهد. هیچکس نیست که جوابگوباشد. امیری ادامه داد هوا سرد شده است،تنها راه گرم کردن خانه بخاری نفتی است استفاده از برق به خاطر  هزینه های زیادی مقدور نیست مسوولان مربوطه پاسخ ما را بدهند ،چگونه بدون نفت و گاز خانه هایشان را گرم کنیم؟

وی که از تغییر روش های توزیع نفت از کوپن و حالا الکترونیکی ابراز نگرانی می کرد از بسته بودن درب اداره شرکت نفت گله داشت و گفت :« تازه از صف های طولانی گرفتن کوپن نفت بیرون آمدیم به دنبال ثبت نام الکترونیکی فرستاده شدیم  و حالا با وجودهوای سرد و نیاز شدید مردم به سوخت  درب شرکت نفت به روی مردم بسته شده وبع درستی جوابی داده نمی شود.»

تجمع  پشت پنجره شرکت  پخش فرآورده‌های نفت

 فرد دیگری از ثبت نام دوهفته قبل خود گفت و ادامه داد: «اگر بخواهیم سهمیه خودمان را در بازار آزاد بفروشیم مسوول جایگاه اگر که  مردم در صف های طولانی باید منتظر جواب گویی به سرعت کارمان را راه می اندازد اما اگر برای مصرف بخواهیم به سادگی نوبت مان نمی شود»

به همراه افرادی که در پشت درب نمایندگی جایگاه توزیع نفت جمع شده بودند به سمت  شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جیرفت  رفتیم همان طور که گفتند درب شرکت  با قفل بسته شده بود ،ومردم با جمع شدن درپشت یکی از  پنجره‌های شرکت منتظر پاسخ بودند .خبری از رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نبود.لازم است یادآوری کنم که در ماه گذشته نیز مرکز بهداشت جیرفت درب این شرکت را به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمپ کرد. اما انگار پروتکل های بهداشتی فقط برای کارمندان آن و در داخل ساختمان رعایت می‌شد در بیرون مردم مجبورند برای گرفتن پاسخی دررسیدن به تنها پنجره باز این اداره از هم سبقت بگیرند

نظارت بر جایگاه های توزیع نفت بیشتر می شود 

ابوذر عطاپور وزیری فرماندارجیرفت در این خصوص به کاغذ وطن گفت : بستر الکترونیک برای پیگیری و در خواست های مردم از شرکت نفت فراهم شده است اما متاسفانه حجم زیادی از مردم با مراجعه به شرکت نفت  باعث ایجاد مشکلاتی در پاسخگویی شده اند. 

عطاپور وزیری ادامه داد طی مصوبات نشست روز گذشته با رییس شرکت نفت شهرستان مقررشد با افزایش تعداد کارمندان و  نصب داربست هایی در بیرون شرکت  فضاهایی ایجاد گردد که با نظم بهتر و رعایت پروتکل های بهداشتی  به ارایه خدمات به مردم و مراجعه کنندگان بپردازند .او در رابطه بااعتراض تعدادی از شهروندان به نحوه توزیع نفت در خصوص جایگاه شماره ۱۰شهرستان جیرفت گفت :به مسوول جایگاه در رابطه با بی نظمی های موجود در توزیع  تذکر جدی داده شده است و مقرر شد که  ماموران فرمانداری در قالب گروههایی به تمامی جایگاه‌های سطح شهر مراجعه و با نظارت بر آنها شاهد چنین مشکلاتی نباشیم .متاسفانه کاغذ وطن علیرغم چندین بار تلاش موفق به تماس با آقای پور ابوالقاسم ریاست شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان جیرفت نشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 53
  • دیروز: 790
  • هفته: 1,263
  • ماه: 4,859
  • سال: 17,445