۱۰درصد مدارس قلعه‌گنج سامانه سرمایشی ندارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1558

۱۰درصد مدارس قلعه‌گنج سامانه سرمایشی ندارند
رئیس اداره آموزش‌وپرورش قلعه گنج در جنوب کرمان ضمن تشریح وضعیت آموزشی این شهرستان در آغاز سال تحصیلی جدید ضمن بیان اینکه مدارس ۲ نوبتی مرکز شهرستان امسال حذف شدند گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس اما هنوز از سامانه‌های سرمایشی بهره‌مند نیستند.
سید اسماعیل آفاق حسینی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار به استفاده ۲ نوبتی از مدارس بودیم که امسال این مسئله حل شد و مدارس ۲ نوبتی در سطح شهر نداریم.
به گفته او تا سال گذشته ۶ مدرسه در شهر قلعه گنج ۲ نوبت بودند که برای ترافیک این شهر نیز مشکل ایجاد می‌کردند که از امسال و با افزایش فضاهای آموزشی، این مدارس یک‌نوبته شده‌اند.
آفاق حسینی گفت در مهرماه امسال تعداد ۴۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی مدارس قلعه گنج اضافه شده است که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس، خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد مستضعفان بوده است.
او با بیان اینکه محوطه ۶ مدرسه از جمله مدرسه شاهد مرکز شهر آسفالت شده است ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار دانش‌آموز در تمامی مقاطع، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در شهرستان قلعه گنج آغاز کردند.
حسینی افزود: شهرستان قلعه گنج دارای ۲۹۶ مدرسه در نقاط شهری و روستایی است که فاصله آخرین مدرسه روستایی که در روستای ناگ از توابع رَمِشک واقع شده با مرکز شهر قلعه گنج ۲۳۰ کیلومتر است.
* کمبودها در شبکه آب مدارس
رئیس آموزش‌وپرورش قلعه گنج با اشاره به کمبودهایی در حوزه آب آشامیدنی و بهداشتی مدارس بیان کرد: در مناطقی مثل مارز و رمشک چون شبکه آبرسانی مشکل دارد یا احداث نشده است به‌تبع مدارس هم با مشکل آب مواجه هستند که برای این مدارس تانکر خریداری و نصب شده است تا دانش‌آموزان در تهیه آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی مشکل نداشته باشند.
همانند سایر نقاط کشور، زنگ ایثار و مقاومت هم‌زمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان قلعه گنجی در مدرسه دخترانه متوسطه دوم حکمتیه مرکز شهر که قدیمی‌ترین ساختمان مدرسه قلعه گنج محسوب می‌شود با حضور مسئولان شهری به صدا در آمد و سال تحصیلی امسال در این شهرستان دورافتاده و محروم کرمان که با هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم مرز است نیز آغاز شد.
ساختمان مدرسه‌ای که زنگ ایثار و مقاومت در آن نواخته شد پر از ترک و شکاف بود و مشخص بود سالیان زیادی از احداث آن می‌گذرد. ساختمان مدرسه حکمتیه سال ۱۳۷۱ تأسیس و بیش از ۳۱ سال از عمر آن می‌گذرد که دیوارهای آن رنگ‌آمیزی و فضای آموزشی مدرسه اصلاح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 62
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,641
  • ماه: 7,895
  • سال: 25,749