۶۱۲ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کرمان واگذار شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1617

۶۱۲ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کرمان واگذار شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۶۱۲ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در اختیار خانواده‌ها گذاشته شده و تعداد این خانواده‌ها زیاد و روبه‌افزایش است.
رضا حافظی در شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی زمین و مسکن در استان کرمان به ۲۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش‌یافته است، اظهار داشت: از این تعداد ثبت‌نام ۵۵ هزار و ۸۵۱ نفر نهایی شده و ۲۱ هزار و ۸۳۱ نفر افتتاح حساب انجام دادند.
او با بیان اینکه در مجموع به ۱۳ هزار و ۲۹۰ متقاضی طرح نهضت ملی زمین و مسکن در استان کرمان پروژه تخصیص‌داده‌شده است، گفت: برای ۸ هزار و ۹۶۴ نفر پروانه اخذ شده و ۴ هزار و ۶۰۷ واحد اتمام اسکلت و سقف انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی زمین و مسکن در استان کرمان، در شهر کرمان است، افزود: ۳۶ درصد ثبت‌نامی‌های این طرح در شهر کرمان قرار دارد.
او با بیان اینکه ۷۸ هزار و ۱۷۵ نفر در شهر کرمان ثبت‌نام کردند که ۲۳ هزار و ۴۸۹ نفر تأیید شده نهایی شده و به ۳ هزار و ۱۸۶ نفر پروژه تخصیص‌داده‌شده است، ادامه داد: برای ۸۹۵ نفر اخذ پروانه انجام شده و ۱۱۶ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است.
حافظی با اشاره به اینکه تا امروز پنج هزار و ۹۳۹ هکتار زمین در شهرهای مختلف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص‌داده‌شده است، گفت: ۷۲۲ هکتار زمین دیگر نیز در حال الحاق به محدوده شهر داریم که بخشی از آن در محدوده شهرک رضوان، ۲۰ هکتار و شهید همت، ۱۴۱ هکتار است.
او با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیرجان در دهه فجر آماده افتتاح است، ادامه داد: در استان کرمان از حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی مهر حدود ۲۹ هزار واحد تحویل داده شده که بخشی از واحدهای باقیمانده مشکلات قضایی دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۷ پروانه ساختمانی صادر شده که هزار و ۸۶ واحد مسکونی را شامل می‌شود، گفت: از این تعداد ۵۱۲ واحد در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
او با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی در سطح استان کرمان به‌صورت خودمالکی در حال ساخت است که نیاز است تسهیلات با نرخ کم در اختیار آنها گذاشته شود، افزود: ۴۶۷ هکتار از اراضی دولتی مولدسازی شده و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 11
  • امروز: 109
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,019
  • ماه: 7,657
  • سال: 25,221