برگزاری چهارمین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری کرمان در ۲۶ مهر. رئیس اتاق کرمان: در ارائه گزارش، کار عادی و روزانه به عنوان تلاش برای بهره‌وری تلقی شده

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1567

برگزاری چهارمین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری کرمان در ۲۶ مهر. رئیس اتاق کرمان: در ارائه گزارش، کار عادی و روزانه به عنوان تلاش برای بهره‌وری تلقی شده
رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه بهره‌وری به عنوان یکی از راه‌های رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: همواره در طول برنامه‌های توسعه‌ کشور، پیش بینی شده حدود ۳۰ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره‌وری محقق شود که هیچ‌گاه این موضوع تحقق نیافته است.
سیدمهدی طبیب زاده، در نشست شورای پژوهشی اتاق کرمان افزود: تفکر بهره وری حتی در بکارگیری مفهوم بهره وری، استفاده از آن و همچنین برداشت و درک مشترک از این مفهوم وجود ندارد. وی ادامه داد: گاهی در گزارش‌های ارائه شده در مورد بهره وری دیده می شود که کار عادی و روزانه افراد به عنوان تلاش برای بهره وری تلقی می شود که با این تفکر نمی توان اهداف این حوزه را محقق کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، طبیب زاده، اظهار کرد: باید دیدگاه ما نسبت به بهره وری تغییر یابد و بهره وری از نقش فانتزی و نمایشی فعلی خود خارج شود. رئیس اتاق کرمان به فرمول ساده بهره وری شامل نسبت خروجی به ورودی اشاره کرد و گفت: صرفا با مطرح کردن یکسری مسائل و انجام وظایف اداری مشخص بدون داشتن نتیجه، نمی توان بهره وری را افزایش داد. وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی می توانند در بهره وری موثر باشند که نتیجه افزایش بهره وری در بنگاههای اقتصادی باید کاهش هزینه، افزایش درآمد و افزایش بهره وری باشد. طبیب زاده، با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای رقابت در بازار جدی تر و سخت تر شده است، افزود: یکی از راه های رقابت پذیری، افزایش بهره وری است.
چهارمین جشنواره بهره وری و رقابت پذیری استان کرمان با محوریت انقلاب صنعتی چهارم، ۲۶ مهرماه جاری در اتاق کرمان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :