تعطیلی برای نجات جان مردم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 956

تعطیلی برای نجات جان مردم

استاندار کرمان با اشاره به شیب تند انتشار ویروس کرونا گفت: می‌دانیم مردم در گرفتاری و سختی هستند، اما راهی به غیر از اعمال محدودیت‌ ها نداریم و برای نجات جان مردم باید محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را ایجاد کنیم.

علی زینی‌ وند در نشست فوق‌العاده قرارگاه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان افزود: مبنای مدیریت محدودیت‌ها طرح جامع هوشمند است که تکلیف شهرهای قرمز،نارنجی و زرد در آن مشخص شده و هیچ استثنایی هم نمی‌توانیم قائل شویم.

او تاکید‌کرد:شرایط کنونی و موج چهارم بیماری با توجه به برگزاری دورهمی‌ها و عادی‌انگاری صورت گرفته، کاملا قابل پیش‌بینی بود، با این حال اگر همت کنیم و نکات مراقبتی را رعایت کنیم،کنترل این موج نیز می‌تواند راحت‌تر باشد.

استاندار کرمان بیان‌کرد:تعطیلات نوروزی را پشت سر گذاشته‌ایم و قاعدتا میزان مراجعات به اصناف کمتر شده است، ضمن اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و فضای این ماه برای غلبه بر پیک بیماری کمک کننده است و امیدواریم با غلبه بر این پیک به واکسن فراگیر نیز برسیم، اما تا یک ماه آینده با سختی مواجه هستیم.  

او ادامه داد: بیمارستان‌های استان برای مقابله با موج جدید آمادگی کامل دارند و تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله مراکز نیروهای مسلح ظرفیت‌های خود را برای مبارزه با ویروس کرونا در نظر بگیرند.

زینی‌ وند با اشاره به اصل مراقبتی در خانه ماندن گفت:کنترل ورودی و خروجی شهرها با استقرار نیروهای انتظامی و کمک فرمانداران در به کارگیری همه ظرفیت‌ها را خواهیم داشت.  . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت:اعداد و ارقام روزهای اخیر از موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان از شعله‌ور شدن بیماری با شیب بسیار تند است.  

حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود:موضوع را باید جدی گرفت، تمام سازمان‌ها و ادارات بر زیر مجموعه خود نظارت داشته و محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها و تعطیلی‌ها را اجرا کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 119
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,029
  • ماه: 7,667
  • سال: 25,231