چشم بازار مرغ جنوب به کشت و صنعت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 986

چشم بازار مرغ جنوب به کشت و صنعت 

زینی وند در جلسه حل بحران های کشاورزی جنوب :  

مصوبه اصلی این جلسه را تکمیل زنجیره مرغ و تخم مرغ  توسط کشت و صنعت اعلام کرد. 

سمیه خدیشی

 

آخرین روز هفته گذشته ،جلسه‌ای با نام بررسی مشکلات و بحران های حوزه کشاورزی جنوب کرمان با حضور استاندار، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب ، و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.یکی از مشکلات چند ماه اخیر که منطقه را با چالش مواجه کرده بود، عدم تامین نیاز بازار مرغ جنوب کرمان بود. این بحران باعث شده برای مدت طولانی مرغ از بازار پر بکشد تا جایی که استاندار هم در این جلسه در سخنان خود ، نگرانی خود را از این موضوع اینگونه مطرح کرد :«خجالت می کشم که استانی با پهناوری کرمان از استانی دیگر با وسعت خیلی کمتر بعضا به اندازه  یکی از شهرستان های کرمان، تقاضای مرغ کند »

زینی وند  ادامه داد : باید کار به صورتی پیش برود که  جنوب کرمان مرغ خود را تولید کند و از رئیس جهاد کشاورزی خواست که  به اندازه  ای مجوز در منطقه صادر شود تا علاوه بر بازار مرغ استان بازار استان های اطراف را هم پوشش بدهیم. 

در حال حاضر جنوب کرمان ۸۰ درصد نیاز  مرغ بازار خود را از استان‌های دیگر تامین می‌کند و در جهت برطرف کردن این نیاز  رییس جهاد کشاورزی جنوب کرمان که پتانسیل مناسب منطقه در زمینه پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار را مطلوب می داند،تا جایی که می تواند بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس را هم پوشش دهد. برخوری از پیگیری های صورت گرفته از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس برای برداشتن محدودیت های صدور مجوز سرمایه گذاری در زمینه پرورش طیور در این منطقه خبر داد و تامین تسهیلات مورد نیاز توسعه صنعت طیور منطقه را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است . 

در جلسه بررسی بحران های  کشاورزی جنوب، مدیرعامل تعاون روستایی کشور خطاب به کشت و صنعت یکی از شرکت هایی مستعد و دارای درآمد بالا در منطقه، ورود این شرکت  را در تولید مرغ  و تخم مرغ منطقه پیشنهاد داد. 

پیشنهادی که به دل استاندار نشست  و برای حل مشکلات این طرح و تامین تسهیلات مورد نیاز آن وعده همراهی و  پیگیری ویژه  داد. زینی وند مصوبه اصلی این جلسه را تکمیل زنجیره مرغ و تخم مرغ در سطح دو میلیون قطعه  توسط کشت و صنعت اعلام کرد. 

کشت و صنعت جیرفت که در سفر اخیر کمیسیون کشاورزی مورد انتقاد اعضا این کمیسیون قرار گرفت و رییس کمیسیون در انتقادی صریح عملکرد آن را ضعیف عنوان کرد و گفته بود :  در منطقه جیرفت نمادی از محصولات کشاورزی منطقه  که معرف فعالیت کشت و صنعت باشد وجود ندارد و باید این شرکت مسئولیت اجتماعی خود را در برابر مردم  انجام دهد و این روند پذیرفته نیست.

جواد ساداتی نژاد با قابل قبول ندانستن عملکرد کشت صنعت اظهار داشت که، کشت و صنعتی با این ابعاد فقط اجاره داری می کند و از مسئولیت اجتماعی خود غافل شده است. 

موسوی مدیر عامل کشت و صنعت در جواب استاندار،  آمادگی کامل شرکت  برای تکمیل کردن زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ 

اعلام کرد و ظرفیت نیروی انسانی و منابع آبی و زمین   این شرکت را کافی عنوان کرد  و حمایت مالی و اعطا تسهیلات را در این خصوص ضروری دانست. 

به نظر می رسد  کشت و صنعت با ورود به صنعت طیور و رفع نیاز جنوب کرمان در این رابطه  تا حدودی  به دنبال مساعد کردن نگاه منتقدین به این شرکت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 14
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,755
  • ماه: 7,426
  • سال: 23,867