۱۰ هکتار منابع طبیعی و ۶۰ نخل عنبرآباد در آتش سوخت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1063

۱۰ هکتار منابع طبیعی و ۶۰ نخل عنبرآباد در آتش سوخت

سرپرست فرمانداری عنبرآباد در جنوب استان کرمان وسعت منابع طبیعی که طی روزهای اخیر در آتش سوخت را ۱۰ هکتار بیان و اعلام کرد که در حادثه حریق دیگر ۶۰ نفر نخل در این شهرستان از بین رفت.

جواد ایزدی سرپرست فرمانداری عنبرآباد با بیان اینکه خسارت این ۲ مورد آتش سوزی برای منابع طبیعی و کشاورزان منطقه بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است گفت که کار پاکسازی منطقه بندربارده تا روز جمعه ادامه داشت.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری عنبرآباد، سرپرست فرمانداری عنبرآباد افزود: نخستین آتش سوزی در ارتفاعات سخت گذر بُندربارده بخش جبالبارز جنوبی به وقوع پیوست که پس از اعزام ۳۰ نیروی امدادی به صورت پیاده پس از ۱۵ ساعت مهار شد.

او افزود: باتوجه به سخت گذر بودن منطقه و کمبود امکانات و تجهیزات، پاکسازی کامل منطقه تا روز جمعه ادامه داشت و مشغول رصد و پایش بودند تا از شعله ور نشدن مجدد آتش مطمئن شوند.

ایزدی تصریح کرد: متاسفانه بیش از ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل طعمه حریق شد وبیش از هفت میلیارد ریال خسارت وارد شد.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد به آتش سوزی دوم اشاره کرد و گفت: همچنین آتش سوزی دیگر در باغ های نخل شهر دوساری به وقوع پیوست که باحضور بموقع نیروهای آتش نشانی عنبرآباد، رودبارجنوب، کهنوج و علی آباد جیرفت پس از پنج ساعت مهار شد.

ایزدی افزود: بیش از پنج هزار مترمربع باغ شامل ۶۰ نفر نخل بالای ۳۰ سال به طور کامل در آتش سوخت که خسارت آنها بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد می شود.

او گفت: علت این دو حادثه با تلاش کارشناسان در دست بررسی است.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد افزود: باتوجه به خشکسالی‌های چند ساله و وسعت عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات و تجهیزات موجود اطفای حریق در شهرستان مطلوب نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 45
  • امروز: 296
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,505
  • ماه: 6,290
  • سال: 22,472