پرونده صندلی‌های مدرسه «آدینه» جیرفت باز است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 589

 پرونده صندلی‌های مدرسه «آدینه» جیرفت باز است
چند روزی است که بحث اعطای تجهیزات به مدرسه غیردولتی آدینه جیرفت در محافل خبری و فضای مجازی شدت گرفته و اظهار نظرهای متفاوتی در این خصوص از منابع رسمی و غیر رسمی منتشرشده است و در این راستا شایعه استعفای معاون آموزش و پرورش جیرفت در اعتراض به تخصیص این تجهیزات قوت گرفت.از سویی مدیرکل سازمان نوسازی نیز گفت از دولتی نبودن این مدرسه باخبر نبوده است و همچنان شایعات پیرامون این مدرسه فراوان است.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: این یک بی‌تدبیری بوده و ما هم از این موضوع ناراحتیم. این ۱۰۰ صندلی را می‌توانستند از جای دیگری یا خیریه تهیه کنند.

چندی پیش در فضای مجازی و رسانه های استان موضوع اعطا امکانات به یک مرکز غیرانتفاعی در جیرفت که تحت نظارت دفتر امام جمعه فعالیت می کرد خبرساز شد. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به انتقادات خبرنگاران نسبت به این موضوع گفت: چند نوع مدرسه در آموزش و پرورش وجود دارد. مدارس خیرساز، مدارس 100 درصد غیر دولتی و مدارس نیمه دولتی یا عام المنفعه. 

به گزارش گفتارنو، احمد اسکندری نسب با بیان اینکه مدارس خیرساز ریالی از دانش آموزان دریافت نمی کنند، گفت: در گذشته که وضع اعتبارات آموزش و پرورش خوب بود دانش آموزان بی بضاعت را به مدارس غیردولتی هدایت و با طرح رافع بخشی از شهریه در قالب کمک سرانه پرداخت می شد و همچنین تجهیزات تحصیلی دانش آموزان تامین می شد.

وی تاکید کرد: توزیع تجهیزات مربوط به اداره کل نوسازی است و این اداره با توجه به اعتبارات، تجهیزات را در سطح استان و شهرستان توزیع می کند. 

اسکندری نسب ادامه داد: بعضی از مدارس عام المنفعه هستند و دانش آموزان بی بضاعت آنجا حضور دارند اگر در یک شهرستان مدیر آموزش و پرورش تشخیص داد تعدادی دانش آموز بی بضاعت نیاز به حمایت دارند و مدیر مدرسه غیر دولتی از آنها حمایت کرده است جز اختیارات است که اداره نوسازی می تواند بخشی از تجهیزات را به این مدرس کمک کند. 

خبرنگار در واکنش گفت: کاملاً مصلحت اندیشان پاسخ دادید. اگر قانونی بود معاون پشتیبانی شما چرا استعفا داد؟ اگر غیر قانونی بوده است اعلام کنید. چرا که بچه‌هایی که آنجا درس می خوانند عمدتا تمکن مالی دارند و اکثر دانش‌آموزان بچه های مسئولین هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: این یک بی‌تدبیری بوده و ما هم از این موضوع ناراحتیم. این ۱۰۰ صندلی را می‌توانستند از جای دیگری یا خیریه تهیه کنند. یکی دیگر از خبرنگاران به نحوه پاسخگویی مدیر کل آموزش و پرورش به این موضوع انتقاد کرد و گفت: آیا مدارس عام المنفعه باید فضای خود را در مصلی که فضای عمومی است احداث کنند؟ اگر این طور است از فردا در کرمان یا جاهای دیگر می‌توانند در مصلا مدرسه بسازند و شما هم با عام المنفعه بودنشان امکانات را برای آن‌ها سرازیر کنید.

اسکندری نسب پاسخ داد: تیم ویژه‌ای تشکیل داده‌ایم که در جیرفت پیگیر این موضوع هستند و حتما برخورد قانونی انجام می‌شود و نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :