قیمت خودرو باز هم به دست دلالان افتاد و گران شد!

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1017

علیرغم تعطیلی بازارهای رسمی خرید و فروش 

قیمت خودرو باز هم به دست دلالان افتاد و گران شد!

بررسی آخرین قیمت‌های تعیین شده برای خودروهای پرتیراژ به قیمت بازار آزاد (سه‌شنبه) و روند تغییرات آن نسبت به دیروز، ۱۰ روز گذشته و یکماه گذشته نشان می‌دهد که مجدد روند قیمت‌ها در بازار خودرو سیری صعودی دارد تا جایی که بعضی از آنها حتی نسبت به روز گذشته بین یک تا سه میلیون گران‌تر شده‌اند.

سه روز است که محدودیت های کرونایی برای تعطیلی واحدهای صنفی مجدد آغاز شده و مشاغل غیرضرور تعطیل شده اند؛ اما تعطیلی بازارهای رسمی معاملات، ترمزی برای افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو نبوده و قیمت‌ اکثریت خودروهای پر تیراژ نسبت به ۱۰روز و یکماه گذشته افزایش یافته است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از قیمت‌ها در بازار خودرو، در پرتیراژهای گروه صنعتی ایران‌خودرو، سمند  نسبت به روز گذشته  LX یک میلیون تومان، نسبت به ۱۰ روز گذشته شش میلیون تومان و نسبت به یکماه گذشته ۱۷ میلیون تومان گران شده است و اکنون ۲۰۷ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان، نسبت به ۱۰ روز گذشته چهار میلیون تومان و نسبت به یکماه پیش هشت میلیون تومان گران شده و به ۲۹۶ میلیون تومان رسیده است.همچنین رانا پلاس یک میلیون تومان و دنا دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده‌اند که به ترتیب راناپلاس نسبت به ۱۰ روز گذشته و یکماه گذشته دو میلیون تومان و دنا نسبت به ۱۰ روز گذشته هشت میلیون تومان و نسبت به یکماه پیش ۲۲ میلیون تومان گران شده است. در حال حاضر راناپلاس ۲۲۵ میلیون تومان و دنا ۲۹۲ میلیون تومان قیمت دارند.محصولاتی همچون پژو ۴۰۵ GLX، پژو پارس سال، پژو ۲۰۶ تیپ۲، تیپ۵، V۸، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، رانا LX، دناپلاس توربو دنده‌ای و هایما S۷ توربو نسبت به روز گذشته (دوشنبه) تغییر قیمت نداشته‌اند اما پژو ۴۰۵ GLX نسبت به ۱۰ روز گذشته سه میلیون و نسبت به یکماه گذشته ۱۱ میلیون گران شده است، پژو پارس سال نسبت به ۱۰ روز گذشته هفت میلیون تومان و نسبت به یکماه گذشته ۱۴ میلیون تومان گران‌تر شده است. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نسبت به ۱۰ روز گذشته شش میلیون تومان و نسبت به یکماه گذشته ۱۹ میلیون تومان گران‌تر شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به ۱۰ روز گذشته و نسبت به یکماه گذشته نیزچهار  میلیون تومان گران‌تر شده است.در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۱۷ میلیون تومان، تیپ۵ آن ۲۶۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX ۲۰۳ میلیون تومان و پارس سال ۲۴۳ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین پژو ۲۰۶ V۸ نسبت به ۱۰ روز گذشته ۱۳ میلیون تومان و نسبت به یکماه گذشته ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده است. البته لازم به ذکر است که این خودرو در ابتدای تیرماه نسبت به نیمه خرداد کمی ارزان‌تر شده بود اما مجدد در نیمه تیرماه افزایش قیمت داشت و در حال حاضر ۲۷۳ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 91
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,832
  • ماه: 7,503
  • سال: 23,944