رشد ۱۰ درصدی آمار بیماران بستری‌ مبتلا به کرونا در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1019

رشد ۱۰ درصدی آمار بیماران بستری‌ مبتلا به کرونا در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این استان گفت: میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به این بیماری در هفته گذشته به میزان ۱۰ درصد رشد داشته است.

 حمیدرضا رشیدی‌نژاد در نشست ستاد مقابله با شیوع کرونا کرمان افزود: موارد بستری و بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان رو به رشد است و همچنان درصد بیشتری از آزمایشات سرپایی کرونا مثبت می شود.

او با بیان اینکه موارد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در کرمان ثابت است تصریح کرد: در پیک قبلی کرونا روزانه ۳۰ مورد فوتی در این استان داشتیم و اکنون ۹ فوتی ناشی از کرونا اتفاق می افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: بیمارستان‌ شهرستان‌های جیرفت، بم، سیرجان و کرمان که به ترتیب شلوغ‌ترین اماکن نسبت به جمعیت را دارد پیش بینی می کنیم یک هفته تا ۱۰ روز آینده افزایش مبتلایان به بیماری کرونا ادامه داشته باشد.

او تاکید کرد: هرچند تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان طی روزهای اخیر افزایش داشته، اما ظرفیت تخت های بستری در مقایسه با آماده سازی پیک قبل هنوز وجود دارد.

رشیدی نژاد با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: اگر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از تجمع های اداری، خانگی و اصناف جلوگیری شود، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا و کاهش بستری و مرگ و میر را خواهد داشت.  

او ادامه داد: بیش از ۷۳‌درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان کرمان تزریق دوز اول واکسن را انجام داده اند و بخش بزرگی از دوز دوم نیز در حال تزریق است و تزریق واکسن جدید مربوط به افرادی است که به جمعیت هدف اضافه می شوند.

رشیدی نژاد گفت: در زمینه تزریق واکسن کرونا در استان کرمان تعداد بیشتری از افراد مورد نظر دوز اول را دریافت کرده اند و امیدواریم وسعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

او تصریح کرد:‌برای برخی از ادارات که بیشتر در معرض خطر کرونا هستند نیز تعداد معدودی واکسن تخصیص داده شده که طبق پروتکل‌های بهداشتی تزریق واکسن در هفته جاری برای آنها آغاز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 62
  • امروز: 140
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,735
  • ماه: 7,981
  • سال: 24,583