قبرهایی که سنگ ندارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1030

قبرهایی که سنگ ندارند

بلاتکلیفی پرونده شهید خدمت محسوب شدن ماموران اداره برق

با گذشت بیش از ۸۰ روز از جان باختن ۶ نیروی اداره برق شهرستان گلباف و قول «شهید خدمت» محسوب شدن این افراد هنوز خبری از آن نیست. «محسن توکلی» یکی از آن ۶ نفر بود. ۶ مامور اداره برقی، که وقتی برای تعمیر قطعی برق روستای حرمک از توابع گلباف رفته بودند؛ اسیر سیل غافلگیرانه شدند و همگی جان‌باختند. «محسن» متولد سال ۱۳۷۵ در روستای گَور شهرستان کوهبنان بود و خیلی زود در میانه ۲۵ سالگی چراغ عمرش خاموش شد. او مدرک ارشد برق داشت. کاردانی و کارشناسی را از دانشگاه شهید چمران کرمان گرفته بود. به گواه هم‌کلاسی‌هایش شاگرد درس‌خوانی بود. از آن‌هایی که هم خوب درس می‌خوانند و هم درس را خوب می‌فهمند.

یک جوان آینده دار که دقیقا همان جایی بود که باید می‌بود. بعد از اتمام کارشناسی آزمون وزارت نیرو امتحان داد و از میان تعداد زیادی داوطلب قبول شد. کار را شروع کرد و خیلی زود مسئول اتفاقات برق گلباف شد؛ در کنار خواندن ارشد را در دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک انجام داد.

حالا او «مصطفی ابراهیمی»، «مسلم دهقان»، «علیرضا جعفری»، «علی توسلی» و«محمد میرزاحسینی» بیش از ۸۰ روز است که در میان ما نیستد. از روز چهاردهم اردیبهشتی که به یک روز سیاه برای کرمان و صنعت برق کشور تبدیل شد.

حالا خانواده‌های داغداری مانده‌اند و قبرهایی که سنگی رویشان نیست؛ زیرا بازماندگان در انتظار تایید شهید محسوب شدن عزیزانشان هستند.

مسئولان از همان ابتدای قول‌هایی دادند. «رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در مراسم تشییع در گلباف گفته بود «با پیگیری وزیر نیرو ۶ سیمبان جان باخته حادثه سیل گلباف به درجه شهید راه خدمت نائل می‌شوند.»

با گذشت این مدت زمان اما هنوز خبری از اعلام شهادت نیست و به نظر می‌رسد این ماجرا اقدام و پیگیری جدی تری می‌خواهد.

اداره برق: نامه‌ نگاری با بنیاد شهید را انجام دادیم و منتظر جوابیم

«امیر جهانشاهی» مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان می‌گوید: درخواست شهید محسوب شدن نیروها در شورای تامین گلباف و شهرستان کرمان صورتجلسه و نامه‌ای در این زمینه برای بنیاد شهید ارسال شده است.

او ادامه داد: بنیاد شهید بر اساس دستورالعمل‌های خود این موضوع را در دستور کار قرار داده و دیگر از حوزه اختیارات شرکت برق نیز خارج است؛ البته پیگیری آن مرتب انجام می‌شود.

جهانشاهی می‌گوید: فرایند بنیاد شهید طولانی است و خانواده‌ها می‌توانند از طریق بنیاد شهید پیگیری کنند.

او از ارسال نامه‌ای به وزیر نیرو خبر داد: «نامه‌ای از طرف شرکت برق شمال استان کرمان برای وزیر نیرو ارسال و از وزیر درخواست پیگیری شده است؛ وزیر نیز نامه‌ای به بنیاد شهید کل کشور فرستاده تا از این طریق روند کار در حال انجام است.» مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان تاکید کرد تعیین تکلیف نهایی این موضوع با بنیاد شهید است.

بنیاد شهید: پیگیری‌ها از طریق یگان مربوطه انجام می‌شود

احمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان می‌گوید: این موضوع بیشتر از طریق یگان مربوطه پیگیری می‌شود. او توضیح داد: این افراد در مرحله اول مصداقی برای تعریف شهید و شهادت ندارد؛ مگر این که موضوع خاصی بوده و در جلسه شورای تامین مطرح و به تهران فرستاده شود.

او ادامه داد: در مواردی نیز مقام معظم رهبری دستور می‌دهند که باید از طریق مرکز پیگیری شود. او با اشاره به انجام نامه نگاری‌ها از طریق راه نامه شورای تامین گفت: منتظر اظهار نظر بنیاد شهید تهران هستیم.

از جان گذشتگی ۶ سیمبان اداره برق که نتوانستند تحمل کنند ۳۰۰ خانوار روستایی شب را بی‌برق بگذرانند بر کسی پوشیده نیست. در حالی که جانباختگان حوادثی از جمله کشتی سانچی و هواپیمای اوکراینی بلافاصله شهید محسوب شدند می‌طلبد مسئولان استانی پیگیری جدی تری در این زمینه داشته باشند.

کارزاری برای ۶ نیروی جانباخته

اخیرا به دنبال تاخیر در شهید محسوب شدن ۶ سیمبان کارزاری نیز با نام «درخواست قرار گرفتن نام ۶ سیمبان فداکار صنعت برق کرمان در زمره شهدای خدمت» راه‌اندازی شده است که از طریق لینک زیر می‌توانید در آن شرکت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 22
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,617
  • ماه: 7,863
  • سال: 24,465