مسائل اصلی استان اولویت بندی و به هیات دولت جدید ارائه شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1034

در نشست شورای راهبردی استان مطرح شد

مسائل اصلی استان اولویت بندی و به هیات دولت جدید ارائه شود

شورای راهبردی استان کرمان با حضور مدیران ارشد، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان، فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل اطلاعات کرمان و نمایندگان کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، رفسنجان و انار، بافت، رابر و ارزوئیه، جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نشست شورای راهبردی استان کرمان روز شنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار و در خصوص مسائل و معضلات کلان استان از جمله تنش آبی، ساماندهی اتباع بیگانه، محصولات کشاورزی و معتادین متجاهر بحث و گفت و گو شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست مطرح کرد، رسیدگی و ارائه راهکار در مباحث اصلی این استان از جمله تنش آبی، ساماندهی اتباع خارجی، محصولات کشاورزی و معتادان متجاهر جمع‌بندی و در اختیار دولتمردان جدید قرار گیرد.

استاندار کرمان نیز در شورای راهبردی مدیران ارشد استان، ضمن نام بردن از توسعه نامتوازن به عنوان مسئله و چالش بنیادی استان کرمان بر رایزنی نمایندگان با وزرای پیشنهادی برای رفع مشکلات و چالش های مهم استان کرمان تاکید کرد.

علی‌ زینی‌وند با اشاره به مسائل و چالش های مهم استان کرمان گفت: مسئله اتباع خارجی اولین اولویت این استان است که باید با وزیر کشور در این خصوص رایزنی شود اما مسئله و چالش بنیادی، توسعه نامتوازن است که باید برای رفع آن در همه بخش ها برنامه ریزی شود.

وی افزود: موضوع تامین آب کرمان نیز با تخصیص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان و پیگیری از سوی وزارت نیرو و همچنین پیگیری مباحث کشاورزی از طریق وزارت کشاورزی باید مورد تجمیع مسئولان ارشد کرمان باشد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان نیز با بیان اینکه برخی از مسائل استان کرمان نیاز به تصمیمات فوری در سطح ملی دارد، گفت: مسئولان استان باید در خصوص مسائل این استان مطالبه‌گر باشند.

شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان کرمان نیز با اشاره به حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در این استان گفت: در خصوص مسائل امنیتی جلسه‌ای از سوی اعضای مجمع نمایندگان با سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده است.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان هم گفت: ۱۰۰ مشکل ریز و درشت استان کرمان را تهدید می‌کند که برخی از آنها در حد ملی نیز مطرح هستند.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات استان کرمان از جمله حاشیه‌نشینی باید پیشنهادات مشخص مطرح شوند و پس از جمع‌بندی در سطح دولت پیگیری گردند.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع اتباع بیگانه از مسائل اصلی استان کرمان است، افزود: مسائل این قشر نیاز به تقسیم وظایف بین نهادهای مختلف دارد تا به درستی ساماندهی شوند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: باید مطالبات استان کرمان از دولت جدید جمع‌بندی، اولویت‌بندی و ارائه شوند.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان بیان داشت: مسائل اصلی این استان دسته‌بندی شده‌، اما باید خواسته‌های اصلی و اولویت‌دار به هیات دولت ارائه شود.

صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت رابر و ارزوئیه نیز به توسعه نامتوازن در حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: پشتوانه اجرای طرح‌ها پژوهش‌های علمی باشد.

ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد بر بازبینی برخی طرح ها تاکید کرد و گفت: باید از اجرای برخی طرح‌های غیراصولی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از معضلات اصلی جنوب استان کرمان است که باید مورد توجه این شورا قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: پیشگیری از بحران باید در دستور کار قرار گیرد که نمونه آن موضوع اخیر در بحث تصمیمات مجلس در خصوص ساماندهی فضای مجازی است، موضوعی که خواسته رهبر معظم انقلاب است.

او عنوان کرد: در طرح صیانت فضای مجازی هیچ آسیبی به کسب و کارها وارد نخواهد شد، برنامه‌ای فیلتر نمی‌شود و پهنای باند کاهش نخواهد یافت، بلکه باید برای فعالیت در این حوزه ساز و کار تعریف و به حقوق مردم و مصرف کنندگان توجه جدی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 17
  • امروز: 226
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,461
  • ماه: 7,614
  • سال: 25,098