تکمیل۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در کرمان با مشارکت خیرین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1040

تکمیل۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در کرمان با مشارکت خیرین

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در این استان با مشارکت خیرین تکمیل شد گفت: رشد مشارکت خیرین در حوزه آموزش و پرورش کرمان نسبت به سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

 احمد اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی زیربنایی و توسعه‌ای است اظهار‌داشت: هرچه به سمت عمران، توسعه و کیفیت بخشی آموزش و پرورش پیش برویم به طور قطع در آینده بهره بیشتری نصیب جامعه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان استان پهناور و گسترده با اقلیم های متفاوت است و گستردگی زیادی دارد تصریح کرد: از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین منطقه آموزشی بیش از هزار کیلومتر مسافت است که با این مسافت طولانی نارسایی و کمبود‌هایی از قبیل فضا، امکانات و نیروی انسانی وجود دارد.

او به دغدغه‌های جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بومی‌سازی نیروهای جنوب و شرق یکی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش این استان است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه از ظرفیت معین‌های اقتصادی در جنوب استان کرمان در بخش مختلف استفاده کرده ایم افزود: اقدامات انجام شده در این راستا موجب شد امسال رتبه‌های کنکور جنوب با شمال استان برابری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه توازن نیروی انسانی در استان کرمان به سمتی پیش رفته که در جنوب نیاز کمتر است و بخشی در شمال کمبود است که از طریق آزمون تامین می شود و این اقدام در آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده زیرا مهم‌ترین دغدغه و چالش این نهاد نقل و انتقال نیروی انسانی بوده است.

او با اشاره به اینکه با ثبات نیروی انسانی در مناطق می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد گفت: یکی از ابزارهای مورد آموزش و پرورش فضای آموزشی مناسب است که با توجه به گستردگی استان و البته تحریم‌ها نیاز به ساخت مدارس محسوس است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به مشارکت ۵۰ میلیارد تومانی خیر کرمانی برای ساخت مجتمع آموزشی با ۴۴ کلاس درس خبر داد و گفت: این کار در نوع خود بی‌نظیر است.

او با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش کرمان؛ کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان است که کیفیت آموزش را کاهش می دهد بیان داشت: در شهر کرمان طراحی ۱۰ مجتمع بزرگ در دست احداث است که در چند سال آینده مشکل کمبود فضای آموزشی بر طرف می‌شود. 

اسکندری نسب از وجود ۳۴ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در استان کرمان خبر داد و گفت: این استان رتبه دوم حضور دانش آموز اتباع را در کشور دارد به طوری که این جمعیت به یک هزار کلاس درس و معلم نیاز دارند.

او با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است تصریح کرد: امسال استان کرمان  رتبه‌های خوبی داشته که شهرهای جنوبی بالغ بر ۱۰۰ رتبه زیر هزار و پنج رتبه تک رقمی داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه چالش کرونا یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است افزود: هیچ چیز جای مدرسه را نمی‌گیرد یکی از پیامدهای بد کرونا برای دانش آموزان این بوده که در گذشته ۲۲ درصد دانش آموزان چاقی داشتند اما در حال حاضر بالغ بر ۳۲ درصد دانش آموزان گرفتار این مشکل هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 46
  • امروز: 11
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,292
  • ماه: 7,782
  • سال: 26,404