مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان: دستگاه‌های متولی ساخت و ساز مسکن، مشکلات مردم را حل کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1320

مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان: دستگاه‌های متولی ساخت و ساز مسکن، مشکلات مردم را حل کنند

مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان تاکید کرد: درخواست داریم کلیه دستگاه‌هایی که در بحث ساخت و ساز مسکن متولی امر هستند با برپایی جلسات در استان در راستای مقررات، مشکلات مردم را حل کند.

مسعود کاشی در جلسه کمیته زمین و مسکن شهرستان شهربابک گفت: با توجه به تاکیداتی که در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است، هر سه ماه باید دیوان محاسبات کشور  پیشرفت جهش ملی مسکن را به کمیسیون عمران و مسکن مجلس شورای اسلامی تقدیم کند که اگر مشکلات اجرایی وجود دارد و یا اگر نیاز به اصلاح قانون است جهت برطرف‌شدن آن از گزارش سه ماهه دیوان استفاده شود. او تامین زمین را مهمترین شاخص ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: در قانون جهش ملی مسکن، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند زمین مازاد خود را در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دهد.

کاشی اظهار‌داشت: طبق توافقنامه و قواعدی که در قانون مسکن وجود دارد دستگاه اجرایی سه تا پنج سال مهلت ساخت و ساز در اراضی خود دارند اما اگر نتوانند در این مدت اعتباری برای آن تامین کنند راه و شهرسازی می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

او بیان داشت: طبق گزارش‌هایی که به ما اعلام شده موفق شدیم مقداری از زمین‌های دستگاه اجرایی را که بهره وری ندارند گرفته و برای تامین مسکن استفاده کنیم.

مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان تصریح کرد: مسکن مشکل اصلی کشور است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حوزه مسکن و اجاره بها وضعیت مطلوبی در کشور ندارد پس باید راه‌حلی برای رفع این دغدغه پیدا کرد.

او یادآور شد: در قانون بودجه هر سال ظرفیت‌های مناسبی در نظر گرفته می‌شود و دیوان محاسبات می‌تواند در راستای اصلاح قوانین و مقررات آیین نامه‌ها پیشنهاد بدهد.

کاشی خاطرنشان کرد: در بحث قراردادهای واگذاری اراضی برای ادارات، طی سنوات اخیر قوانین محکمی وضع شده که طبق آن ایجاد و احداث هرگونه ساختمان اداری جدید ممنوع است مگر این که در راستای تقسیمات کشوری و با مجوز مصوبه هیئت وزیران برای نوسازی و بازسازی باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مسکن مسئله ای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است و همچنین نوعی سرمایه گذاری برای مردم محسوب می‌شود.

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مسکن را از نیازهای اساسی مردم دانست و افزود: مشکلات زیادی به دلیل نبود مسکن گریبان گیر مردم نیازمند است.  سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: باید موارد و موانع ساخت مسکن بررسی و رفع شود و خروجی جلسه مرتفع شدن مشکل آب، برق و گاز  ۵۲۰ واحد در دست ساخت توسط مردم باشد.

 غلامرضا نویدی افزود: خوشبختانه با پیگیری انجام شده در جلسات گذشته و با همکاری ادارات ذیربط مشکلات مربوط به برق و گاز  مرتفع و اعتبارات مورد نیاز تامین شده لکن در خصوص آب موانع کماکان وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: از پنج هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهربابک پرونده سه هزار و ۵۰۰   نفر مورد تایید و از هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر خورسند نیز پرونده ۵۰۰ مورد تایید قرار گرفته و پرونده متقاضیان سایر شهرها نیز در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 37
  • امروز: 41
  • دیروز: 358
  • هفته: 1,482
  • ماه: 5,189
  • سال: 21,153