شوراها محیط زیست را دغدغه نخست خود قرار دهند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1041

شوراها محیط زیست را دغدغه نخست خود قرار دهند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان با اشاره به آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با‌توجه به اینکه فعالیت این نهادها به طور مستقیم در هر منطقه با محیط زیست ارتباط دارد لذا ضرورت دارد که توجه به این مقوله را در اولویت ها و دغدغه های نخست خود قرار دهند.

مرجان شاکری گفت: با توجه به اینکه شهرداران و شوراهای شهر و روستا تازه نفس هستند نیاز است که مقوله محیط زیست را در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان قرار دهند و از همین ابتدا برنامه ای برای این مهم از جمله مدیریت پسماند داشته باشند.

او با اشاره به تغییر سبک زندگی شهروندان بیان کرد: در دنیای امروز بنا به ضرورت هایی تولید پسماند به‌ویژه برخی پسماندها چند برابر شده است و برای برخی از پسماند ها مانند ماسک، لامپ‌های جیوه ای و باتری‌ها برنامه‌ریزی‌ای نشده و مدیریت این موارد مهم است.

به گفته این مسئول، همچنین توجه به سرانه فضای سبز، تلاش برای افزایش این سرانه و مدیریت دفع فاضلاب از دیگر اولویت های پراهمیتی است که شهرداران و شوراهای شهر باید در نظر داشته باشند.

شاکری در ادامه با اشاره به اینکه در سازمان محیط زیست در بسیاری از چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی از ظرفیت رسانه‌ها بهره گرفته ایم تا راهگشای ما باشند اظهارداشت: به طور مثال در بحث آلایندگی هوا و انعکاس اخبار چنان توجهی به سوی این مقوله جلب شده که همه فرمانداران استان خواستار نصب ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هستند که اتفاق بزرگی است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان در ادامه با بیان اینکه زمینه کار در محیط زیست بسیار گسترده است گفت: پیگیری و مطالبه گری از سوی همه رسانه ها در این عرصه شکل گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :