ادغام اداره منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1043

ادغام اداره منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است 

رجبی زاده گفت: یکی از ضروریات حفظ منابع طبیعی ادغام ۲ ارگان محیط زیست و منابع طبیعی است که در فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بررسی است.

مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت:  ۱۳ و ۳ دهم میلیون هکتار اراضی ملی شمال استان کرمان متعلق به منابع طبیعی است که با ۴۰۰ نیرو کار حفاظت از عرصه‌های مختلف منابع طبیعی را انجام می‌دهیم و این موضوع نسبت به مساحت زیاد عرصه منابع طبیعی قدری مشکل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این موضوع را بحث مهم این روز‌های عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک برگ یکی از کار‌هایی است که هم اکنون در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی مردم تاثیر گذار است، افزود: کاداستر اراضی ملی در شمال استان کرمان به حدود ۹۲ درصد رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه باید ۶ میلیارد مترمکعب روان آب‌ها را در استان کرمان مدیریت کنیم، تصریح کرد: این موضوع باعث احیای قنوات و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیلان آب در استان کرمان منفی ۹۰۰ متر مکعب است، پیشنهاد داد در مورد مدیریت آب باید مرکز دیسپاچینک داشته باشیم و آب چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند که از این طریق می‌توان بر آب حاکمیت کرد و براساس آن کشت محصولات کشاورزی را با توجه به میزان آب مدیریت کرد.

رجبی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دنیا تنها ایران است که ۲ ارگان برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دارد که این موضوع گرچه مزایایی دارد؛ اما معایبی را نیز شامل می‌شود، گفت: بهتر است برای ارائه خدمات بهتر این ۲ ارگان ادغام شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 54
  • امروز: 327
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,536
  • ماه: 6,321
  • سال: 22,503