دو برابری قتل‌های خانوادگی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1082

دو برابری قتل‌های خانوادگی 

سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان: اکثرا قتل‌ها ناشی از مسائل اجتماعی خانوادگی بوده است.

در سالی که گذشت آمار قتل‌های کشف شده در استان صد درصد افزایش یافت. این یکی از مهمترین بخش‌های نشست خبری روز گذشته سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان به مناسبت هفته نیروی انتظامی بود. در این نشست آماری از تعداد این قتل‌ها و جزییات آن‌ها داده نشد اما به گفته سردار ناظری، علت اصلی آن‌ها مسائل اجتماعی و خانوادگی بوده است. در این نشست خبری به سوالاتی همچون تصادفات ساختگی، آمار تلفات رانندگی و سرقت نیز پاسخ داده شد.

نشست روز گذشته عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان به منظور هفته نیروی انتظامی و برای ارائه بخشی از خدمات این سازمان طی یک سال اخیر برگزار شد. اهدافی که یکی از مهمترین آن‌ها جایگاه اول نیروی انتظامی استان در کشف مواد مخدر بود و بعد از آن رشد چشمگیر این نهاد در افزایش کشف جرایم و در کنار آن کاهش تصادفات.

*کاهش 20 درصدی سرقت مسلحانه

به گفته سردار ناظری، در یک سال اخیر سرقت مسلحانه بیش از ۲۰ درصد و سرقت به عنف ۲۶ درصد کاهش در استان داشته است. با این حال آمار قتل‌ها افزایش داشته است:«در یک سال گذشته  افزایش صد درصدی در کشف قتل‌های که به وقوع می‌پیوندد، داشته ایم؛اکثر این قتل‌ها هم ناشی از مسائل اجتماعی خانوادگی و سایر مسائل بوده است.»

در این نشست البته هیچ آمار و جزییاتی از این قتل‌ها ارائه نشد و پرسش سوالات مشابه خبرنگار «کاغذ وطن» همچون درخواست ارائه ارقام و آمار خودروهای افغانی‌کش‌ بعد از استقرار طالبان در افغانستان، هم یک جمله بود:« نمی‌خواهیم به  این موضوع بپردازیم و نمی‌خواهیم آن را رسانه‌ای کنیم . بله یک مقدار تشدید شد و به هر حال ما روی این موضوع  ورود کردیم  تا با خودروهای شوتی که ترافیک و امنیت را به هم می‌زنند، برخود کنیم.»

به گفته سردار ناظری در سالی که گذشت وقوع تصادفات رانندگی 30 درصد کاهش داشته و به تبع آن 8 درصد از آمار متوفیان کم شده و 9 درصد از آمار مجروحین.

*تصادف ساختگی در کرمان نداریم

سردار ناظری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «کاغذ وطن» مبنی بر آمار تصادفات ساختگی در استان نیز این مسئله را صفر خواند:«براساس گزارشاتی که پلیس راهور به مراجع قضایی و سازمان‌های مرتبط  از جمله بیمه‌ها ارسال می‌کند، درخصوص خسارات مالی حتی یک مورد هم خسارت ساختگی نداشتیم و ما مدعی هستیم که چنین موردی در کرمان اتفاق نیفتاده.اگر در جایی مسئولین بیمه مدعی این امر هستند به کارشناسان ما این موضوع را ارجاع دهند تا بررسی شود.»

رقم صفر درصد برای تصادفات ساختگی در کرمان در حالی بیان شد که پیش از این سید محمد کریمی، دبیر کارگروه اتومبیل سندیکای بیمه گران کشور گفته بود:« ۹۰ درصد تصادفات مربوط به خسارات مالی و ۱۰ درصد تصادفات مربوط به خسارات جانی، تصادفات ساختگی است. از نظر ریالی نیز  خسارت جانی حدود ۸۰ درصد ۲۰ درصد آن مربوط به خسارات مالی این نوع تصادف‎‌هاست.»در بخش‌هایی از این نشست نیز به ارائه عملکرد فرماندهی انتظامی استان کرمان از ۱۳ مهرماه سال گذشته تا ۱۳ مهرماه امسال ارائه شد. به گفته سردار ناظری،از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار و سه میلیون و ۲۶۰ هزار خدمت ترافیکی به مردم ارائه شده است. او در این باره گفت:«حدود ۴۳ درصد از تماس‌های حاصل شده با ۱۱۰ در استان عملیاتی شده، بیش از ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار خدمت در حوزه راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه و هشت مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در استان  برگزار شده است. »

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان در یک سال گذشته، بیش از از ۶۷ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان صورت گرفته که ارزش ریالی این کالاها بیش از ۳۴۹ میلیارد تومان بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :