سیر نزولی کرونا در شرق بم ثابت ماند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1090

سیر نزولی کرونا در شرق بم ثابت ماند   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در شرق کرمان گفت که از نیمه دوم شهریورماه امسال سیر نزولی بستری بیماران کرونا در این منطقه شروع شده اما در ۱۵ روز اخیر این روند ثابت مانده است.

دکتر مازیار اویسی در یکصدمین جلسه ستاد کرونای شهرستان بم با‌اشاره به کاهش استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در سطح کشور و این منطقه توضیح‌داد:متاسفانه آمار ۹۵ درصدی شهرستان بم که موارد بهداشتی را رعایت می‌کردند ریزش قابل توجهی داشته و هم اکنون ۵۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کنند.

به گفته او واکسیناسیون ما را از زدن ماسک بی‌نیاز نمی‌کند و اگر واکسن هم دریافت کردیم باید از ماسک استفاده کنیم.

او با بیان اینکه از ابتدای مهرماه جاری تاکنون ۳۸۸ بیمار کرونایی در پاستور بم بستری شده اند تعداد بیماران بستری کنونی را ۴۹ نفر اعلام کرد که ۱۵ نفر آنان موقت بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در تشریح وضعیت واکسن کرونا نیز گفت: دُز سوم در شرق استان کرمان با اولویت کادر درمان در حال تزریق است و تاکنون ۲۷۲ نفر آن را دریافت کرده اند. 

اویسی افزود:اولویت واکسیناسیون برای شرق استان کرمان تزریق دُز اول و دوم به همه مردم و همچنین تزریق دز سوم به کادر درمان است.

او با اشاره به آمار واکسیناسیون در شرق استان گفت: ۶۸.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول و  ۳۵.۳ درصد نیز دز دوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه‌داد:اینک از نظر تعداد و تنوع نزدیک به ۱۲۰هزار دز واکسن داریم از جمله واکسن اسپوتنیک،آسترازنکا، سینو فارم،برکت و به تازگی هم واکسن پاستور اضافه شده که در انبار دانشگاه موجود است.او می‌گوید روزانه پنج هزار دُز اول و دوم در شرق استان کرمان واکسن تزریق می‌شود.

اویسی تاکید‌کرد:قبلا دریافت کننده‌های دز اول واکسن بیشتر بودند اما اینک دز دومی‌ها در حال پیشی‌گرفتن هستند.

مشکل ما جامعه روستایی هستند

اویسی با اشاره به اینکه در تزریق واکسن باید روی جامعه روستایی تمرکز بیشتری داشته باشیم عنوان‌کرد:در جمعیت زیر پوشش دانشگاه بم جمعیت شهری بالای ۱۸سال با توجه به آمار سامانه سیب۹۸ درصد و در جمعیت روستایی ۴۷ درصد دز اول را دریافت کرده‌اند.

به گفته اویسی مشکل هم اکنون جامعه روستایی است که کمترین میزان دریافت واکسن را داشته‌اند.

او گفت:برای تشویق و ترغیب مردم به دریافت واکسن دانشگاه علوم پزشکی بنرها،پیامک و کلیپ تبلیغاتی منتشر کرده و با توجه به اینکه مراکز واکسیناسیون فعال هستند می‌توانیم از مراکز سیار هم استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 37
  • امروز: 276
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,885
  • ماه: 7,866
  • سال: 24,384