سرما و داستان ادامه‌دارصف‌های طولانی کپسول گاز در شهرهای جنوبی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1398

سرما و داستان ادامه‌دارصف‌های طولانی کپسول گاز در شهرهای جنوبی

 اهالی شهرهای جنوب استان کرمان به دلیل تکمیل نشدن لوله کشی گاز مجبور به استفاده از کپسول هستند که علاوه بر سختی هر بار حمل کپسول‌های سنگین بیشتر مواقع باید مدت‌ها نیز در صف معطل بمانند.

به گزارش ایرنا اهالی منطقه می‌گویند: صف‌های طولانی در این منطقه دیگر به رویه معمول تبدیل شده است؛ از صف‌های بنزین و گازوئیل گرفته تا صف کپسول گاز.

مردم معتقدند کمبود عرضه از جمله مهمترین دلایل این وضعیت است زیرا میزانی از گاز که توزیع می‌شود به دلیل اتمام زودهنگام به بسیاری از شهروندان نمی‌رسد.

در این میان برخی کارمندان نیز معترض هستند که باید در طول ساعات اداری و با گرفتن مرخصی و معطلی، کپسول گاز خود را تهیه کنند در غیر این صورت احتمال اینکه بتوانند در بعدازظهر آن را تهیه کنند بسیار ضعیف است.

صرفنظر از ضرورت گرمایش در فصل زمستان، تهیه یک وعده غذای مردم نیز به وجود این کپسول‌ها بستگی دارد که اگر به هر دلیل نتوانند آن را یک روز تهیه کنند برای تهیه وعده‌های اصلی هم دچار مشکل می‌شوند.

 این صف طولانی برای تهیه کپسول‌های گاز در شهرستان رودبارجنوب هم تشکیل شده است.در این درباره خبرنگار ایرنا از فرماندار شهرستان سئوال کرده است، که علت آن را افزایش تقاضا و کمبود عرضه متناسب با آن توسط تنها عرضه کننده این شهر دانسته و تاکید کرده است: با گفت و گوهایی که صورت گرفته مشکل اخیرا رفع و توزیع کننده متعهد شده توزیع مناسب داشته باشد.

علی پرورش در مورد صف‌های بنزین هم اظهار کرد: با تغییر محل تامین بنزین شهرستان از استان هرمزگان به کرمان، این مشکل هم حل شده است.

*افزایش تقاضا با کاهش دما

 کمبود سیلندرهای گاز در شهر جیرفت هم دیده شده است به طوری که برای دریافت کپسول گازمایع باید در ساعات مشخصی و با مراجعه به جایگاههای متفاوتی موفق به انجام این کار شد.

 محمدعلی پورابوالقاسم، رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان جیرفت هم درباره علت کمبود کپسول گاز گفت: با کاهش دما تقاضا برای استفاده از گاز مایع هم افزایش می‌یابد اما در جیرفت ما شاهد صف نیستیم.

او افزود: بارها گفته‌ایم که توزیع باید الکترونیکی و بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده صورت گیرد تا شاهد کمبود کپسول و صف به دلیل توزیع خارج از شبکه نباشیم.

این در حالی است که نانوایی‌ها هم در جنوب کرمان از کپسول گاز استفاده می‌کنند که به دلیل نبود کپسول گاهی مجبور به تعطیلی نانوایی می‌شوند و این امر هم به شکلی دیگر بر مشکلات این منطقه می‌افزاید.

لوله اصلی گاز سراسری نزدیک به پنج سال است که به مناطق جنوبی استان کرمان رسیده اما هنوز بسیاری از مناطق از آن بی‌بهره‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :