پالایشگاه پلاسما باید در کرمان بماند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1102

 استاندار کرمان:

پالایشگاه پلاسما باید در کرمان بماند

استاندار کرمان در نشست بررسی برخی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری از نحوه ارزیابی رتبه فضای کسب و کار در استان انتقاد و اعلام رتبه پایین کرمان را ظلم بزرگی در حق استان عنوان کرد. علی زینی‌‌وند استاندار کرمان و معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار در نشست‌های جداگانه‌ای با حضور آقایان پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مباحث پیرامون احداث مجتمع تولید سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی در کرمان، پالایشگاه پلاسما و زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان را بررسی کردند. 

مجتمع تولید سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کرمان راه‌اندازی خواهد شد. 

استاندار کرمان این طرح را از اولویت های استان برشمرد و بر اجرای سریع آن تاکید کرد و افزود: فرآیند صدور مجوز در استان با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به سرعت انجام میگیرد و معطلی از بابت زمین و زیرساخت‌ها برای سرمایه گذار ایجاد نخواهد شد. زینی‌وند گفت: کارگروه های زیربنایی، رفع موانع تولید و پنجره واحد به صورت مستمر تشکیل میشوند و تمام پرونده‌های آنها به روز هستند. وی با انتقاد از نحوه ارزیابی و اعلام رتبه پایین فضای کسب و کار استان گفت: ۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اما در ارزیابی فضای کسب و کار ۹۰ درصد واحدهای خارج از شهرک‌ها مدنظر قرار گرفته‌‌اند. استاندار کرمان تصریح کرد: تجربه حضور در استان‌های متعددی را دارم و هیچ کجا مانند کرمان پیگیری کارها صورت نمی‌گیرد، اعلام رتبه پایین کسب و کار در کرمان ظلم بزرگی در حق استان است و به علاقمندی سرمایه گذاران ضربه می‌زند.  زینی‌وند گفت: انجام استعلام‌ها و صدور مجوزها در استان به ۵ روز رسیده است. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در نشست بررسی راه‌اندازی پالایشگاه پلاسما نیز پس از توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از روند کارهای صورت گرفته، بر ماندگاری این پروژه در استان با توجه به اینکه کلنگ‌زنی آن هم انجام شده تاکید گردید. استاندار کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به مشکل آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و اینترنت در جاده ها و مناطق مختلفی از استان گفت: به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده‌ایم که مانعی برای اجرای پروژه های مخابراتی نداشته باشند.  وی افزود: زندگی مردم با اینترنت گره خورده است و سریعتر باید نسبت به افزایش پهنای باند و اجرای تعهدات ارتباطی و مخابراتی اقدام شود‌. 

زینی‌وند گفت: وظیفه ماست که خدمات عمومی مردم را انجام دهیم، در استان از وضعیت اینترنت نارضایتی وجود دارد. استاندار کرمان تاکید کرد تا با دسته‌بندی مشکلات زیرساخت و کسری‌ها و اعتبارات مورد نیاز، برنامه جمع‌بندی برای سفر ریاست جمهوری آماده گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 180
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,415
  • ماه: 7,568
  • سال: 25,052