رئیس پلیس فتای استان خبر داد. کلاهبرداری ۳۱ هزاردلاری در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1557

رئیس پلیس فتای استان خبر داد. کلاهبرداری ۳۱ هزاردلاری در کرمان
رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری ۳۱ هزاردلاری از یک شهروند در خصوص تطمیع مردم با تبلیغات دروغین دریافت سود میلیاردی هشدار داد.
سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ تقریبی ۳۱ هزار دلار تحت عنوان سرمایه‌گذاری ارز در یک کانال تلگرامی، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی‌های این کانال مبلغ ۳۱ هزار دلار را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده؛ اما نه‌تنها که هیچ سودی برای وی واریز نشده؛ بلکه دیگرکسی پاسخگوی وی هم نبوده است.
سرهنگ رضایی با تأکید بر اینکه ورود به این بازار بدون دانش و تخصص کافی احتمال ازدست‌رفتن سرمایه را دوچندان می‌کند، توصیه کرد: شهروندان فریب تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت‌کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج را نخورند و به‌هیچ‌عنوان شماره‌حساب بانکی و یا اطلاعات کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ضمن مراقبت نسبت به ترفند کلاهبرداران در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir اعلام کنند.
رئیس پلیس فتای استان کرمان در ادامه با تأکید بر اینکه هوشیاری هرچه بیشتر شهروندان می‌تواند مانع سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری با شیوه جدید کلاهبرداری ارز دیجیتال در پوشش درج آگهی‌های مختلف کار در منزل با درآمد بالا شود.
او افزود: این روزها کلاهبرداران سایبری به شیوه‌های مختلفی از قربانیان خود کلاهبرداری می‌کنند که یکی از این روش‌ها، درج آگهی با عنوان “کار در منزل” آن هم در برنامه‌های ثبت آگهی و دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده است.
رضایی اظهار کرد: در این روش کلاهبردار با ثبت آگهی “کار در منزل” و یا “استخدام در صرافی ارز دیجیتال” در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف با قربانیان خود که اکثرا جوان و جویای کار هستند ارتباط برقرار و ضمن معرفی خود به‌عنوان مدیر یک صرافی ارز دیجیتال از افراد می‌خواهد با وی همکاری کنند تا به‌ازای آن درصدی به‌عنوان حق‌الزحمه یا پورسانت دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 58
  • امروز: 265
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,690
  • ماه: 7,474
  • سال: 24,866