فرمانداران در تعطیلی مدارسی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تعلل نکنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1103

فرمانداران در تعطیلی مدارسی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تعلل نکنند

استاندار کرمان در توضیح تصمیمات اقتضایی گفت: فرمانداران با دانشگاه‌های علوم پزشکی هماهنگ باشند و روزانه مدارس تحت مدیریتشان را پایش کنند و به صورت سرزده از مدارس بازدید کنند تا میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس رصد و در تعطیلی مدارسی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود یا آن مدرسه کانون ابتلاست،تعلل نکنند.

علی زینی‌وند در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان تاکید کرد:نباید گشایش در محدودیت‌ها به هیچ‌وجه به عنوان عادی‌انگاری تلقی شود.

او با بیان این مطلب که واکسیناسیون باید براساس میزان کل جمعیت سنجیده شود،تصریح‌کرد:میزان واکسیناسیون استان کرمان نسبت به جمعیتش متوسط رو به بالا است و باید راهکارهای لازم برای افزایش پوشش واکسیناسیون در جنوب و شرق دنبال شود.

استاندار‌کرمان استقبال نکردن مردم از واکسیناسیون را مربوط به فرهنگ مناطق ندانست و در ادامه درباره آسیب دیدگان اجتماعی اظهار‌کرد:نگهداری معتادین متجاهر حتی آنهایی که مبتلا به کرونا هستند،بهتر از رها کردن آنهاست و راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان(بخشی از این اردوگاه به نگهداری معتادین متجاهر اختصاص داده می‌شود) باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد و همه دستگاه‌های مربوطه در راه‌اندازی آن به صورت جدی کار کنند.وا در ادامه به بحث متکدیان و زنان آسیب‌دیده اشاره و بر لزوم جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر تاکید‌کرد و افزود: شورای تامین،نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

زینی‌وند ادامه‌داد:‌به هیچ وجه زیبنده و پذیرفتنی نیست که معتاد متجاهر در سطح شهر داشته باشیم و نباید افراد آسیب‌دیده در سطح شهر رها شده باشند بنابراین از ظرفیت‌های قانونی برای جمع‌آوری آنها استفاده کنید.

او در ادامه سخنانش در مورد بازگشایی مراکز آموزشی نیز گفت:بازگشایی دانشگاه‌های استان کرمان باید با آمادگی و به مرور صورت گیرد.

استاندار کرمان آموزش و پرورش را ملزم کرد تا بازگشایی‌ها را به دو شیوه انجام دهد،نخست اینکه فعالیت مدارس براساس مصوبات وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا باشد ضمن آنکه تصمیمات اقتضایی نیز لحاظ شود.او در توضیح تصمیمات اقتضایی گفت:فرمانداران با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هماهنگ باشند و روزانه مدارس تحت مدیریتشان را پایش کنند و به صورت سرزده از مدارس بازدید کنند تا میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس رصد و در تعطیلی مدارسی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود یا آن مدرسه کانون ابتلاست،تعلل نکنند.

زینی‌وند خطاب به فرمانداران گفت:اگر صنفی یا مراسمی و … پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و تراکم جمعیت برای سلامت مردم مشکل ایجاد می‌کند،اقتضایی برخورد و آنجا را تعطیل کنید.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها در شهرهای قرمز اعمال شود،تصریح‌کرد:طرح شهید سلیمانی محور کار ماست و خوشبختانه در استان کرمان به خوبی در حال انجام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 140
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,050
  • ماه: 7,688
  • سال: 25,252