به مناسبت نوزدهمین سالروز جانباختگان زلزله پنجم دیماه. پیکر دو شهید دفاع مقدس در شرق استان تشییع و تدفین می‌شوند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1385

به مناسبت نوزدهمین سالروز جانباختگان زلزله پنجم دیماه. پیکر دو شهید دفاع مقدس در شرق استان تشییع و تدفین می‌شوند

سکینه خدیش- سرپرست فرمانداری بم از حضور پیکر دو شهید دفاع مقدس به مناسبت نوزدهمین سالروز حادثه دلخراش زلزله پنجم دی ماه سال ۸۲ در بم خبر داد و اظهارداشت:شروع برنامه‌های گرامیداشت حادثه دلخراش پنج دی ماه با عطر و یاد شهدا همراه خواهد بود.

به گزارش کرمان‌نو،محمد برزنگ در جلسه جمع‌بندی برنامه‌های گرامیداشت پنج دی‌ماه بیان کرد: همزمان با نوزدهمین گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله پنجم دی ماه سال ۸۲ در بم ، پیکر دو شهید دفاع مقدس روز پنج شنبه اول دی وارد فرودگاه بم خواهد شد .

او افزود: پیکر یکی از شهدا در شهرستان نرماشیر و دیگری در بم تشییع و تدفین خواهد شد و شهروندان به مدت پنج روز میزبان پیکر یکی از شهدا در بم خواهند بود .

به گفته او پیکر یکی از شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار شهرستان بم در دهستان قطب آباد از توابع این شهرستان تشییع و تدفین می‌گردد .

برزنگ ادامه‌داد: مراسم استقبال از پیکر دو شهید دفاع مقدس روز پنج شنبه یک دی‌ماه از فرودگاه بم شروع خواهد شد و یکی از شهدا از فرودگاه به سمت نرماشیر می‌رود.

سرپرست فرمانداری بم خاطرنشان‌کرد: در این پنج روز که شهید میهمان شهروندان ولایت‌مدار بمی است هر روز در یک مکان مراسم وداع با پیکر شهید برگزار خواهد شد.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی که به مناسبت گرامیداشت پنجم دی‌ماه برگزار می‌گردد گفت: پنج شنبه شب دعای کمیل در امامزاده اسیری و همچنین جمعه دوم دی نیز دعای ندبه در مهدیه صاحب الزمان برگزار می‌شود.

او به برگزاری همایش پیاده روی در شهر بروات و همایش جانباختگان بازاریان و اصناف اشاره کرد و گفت: چندین همایش از جمله همایش کوهنوردی ، همایش باستانی کاران و مسابقات قویترین مردان نیز از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی بم خواهد بود .

برزنگ عنوان‌کرد: شب شعر شاعران و بزرگداشت یاد و خاطره ایرج بسطامی نیز با حضور شاعران برگزار خواهد شد و یادواره جانباختگان دانش آموز و معلم نیز توسط اداره آموزش و پرورش برگزار می گردد.

به گفته او همایش تخصصی بهزیستی با موضوع آسیب اجتماعی و عوامل موثر بر طلاق و همایش علمی تخصصی دانشگاهیان نیز از دیگر برنامه‌های مهم هفته فرهنگی به شمار می روند.

سرپرست فرمانداری بم نیز در پایان از برگزاری مراسم ویژه بازآفرینی شهری و مراسم ویژه سالروز زلزله پنجم دی ماه ۸۲ روز دوشنبه پنجم دی‌ماه با حضور مسئولین کشوری و استانی در بهشت زهرای بم خبر داد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :