پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان کرمانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1114

پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان کرمانی

مدیرکل کمیته امداد کرمان گفت: ۵۰ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه طی امسال با کمک صندوق امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان کرمانی پرداخت‌شده است.

یحیی صادقی، با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه صندوق امداد ولایت استان جذب سپرده‌های خیران است، گفت: باهمت بیشتر، عزم راسخ، تفکر بسیجی و حرکت‌های جهادی ضمن تزریق امید به جامعه روزنه‌های یاس و ناامیدی را از جامعه هدف امداد دور کرده و به هدف اصلی این نهاد که همان توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌ها دست‌یابیم.

او به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد صندوق امداد ولایت استان کرمان اشاره کرد و افزود: در هفت‌ماهه امسال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان کرمان در مجموع ۶ هزارو۶۶۴ مورد تسهیلات با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت کرده است.

صادقی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال و خودکفایی، کارگشایی و تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با کمک صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان کرمان پرداخت‌شده است، بیان کرد: با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در تلاش هستیم بخشی از مشکلات مددجویان و محرومان را برطرف و آن‌ها را به توانمندی برسانیم.

او با تأکید بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد گفت: هدف از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با کمک صندوق امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان نهادینه کردن و گسترش سنت قرض‌الحسنه با شعار بهره جای دیگری است در استان است.

او با تأکید بر ضرورت جذب سپرده‌های مردمی برای ارائه وام قرض‌الحسنه به نیازمندان افزود: با توجه به وجود ظرفیت بسیار بالا در استان به‌ویژه در حوزه مشارکت‌های مردمی، می‌توان با جذب مشارکت خیران به‌منظور سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت و افزایش سپرده‌گذاری به تعداد بیشتری از متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، پرداخت شود.

صادقی ادامه داد: تسهیلات کارگشایی به‌صورت قرض‌الحسنه و با اقساط بلندمدت و بدون کارمزد در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند با دغدغه کمتر به رفع مشکلات خود بپردازند.

او با تاکید بر اینکه با گردش وجه سپرده گذاری از سوی نیکوکاران در این صندوق امکان پرداخت تسهیلات برای مددجویان و اقشار نیازمند فراهم می‌شود، تصریح کرد: وظایف این صندوق گره‌گشایی از نیازمندان با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بر اساس رعایت موازین شرعی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 68
  • امروز: 7
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,242
  • ماه: 7,395
  • سال: 24,879