رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب هشدار داد؛ عقرب‌گزیدگی در کمین مردم رودبار جنوب | ثبت ۶۰ مورد گزش در فروردین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1693

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب هشدار داد؛ عقرب‌گزیدگی در کمین مردم رودبار جنوب | ثبت ۶۰ مورد گزش در فروردین
رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب از ۶۰ مورد عقرب‌گزیدگی در فروردین‌ماه خبر داد و از مردم خواست باتوجه‌به نزدیک‌شدن به فصل تابستان و شروع گرما، مراقب باشند.
به گزارش کاغذوطن به نقل از ایسنا، احسان باقری رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب با اشاره به وقوع سیلاب و بارش‌های اخیر و گرمای هوا که زمینه هر چه بیشتر فعالیت عقرب‌ها را افزایش می‌دهد، به مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و پیشگیری هشدار داد.
او گفت: باتوجه‌به افزایش فعالیت عقرب‌ها با شروع افزایش دمای هوا، انتظار می‌رود مردم نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند؛ زیرا بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر با ثبت ۶۰ مورد در فروردین‌ماه، موجب تشدید موارد عقرب گزیدگی شده‌اند.
باقری از سیلاب‌ها و افزایش دمای هوا به‌عنوان عوامل مهم تشدید فعالیت عقرب‌ها در منطقه رودبار جنوب نام برد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب بر لزوم رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از گزش تأکید کرد و افزایش آمار عقب‌زدگی را یک هشدار جدی دانست و افزود: باید رعایت موارد ایمنی بیش از گذشته مدنظر مردم قرار گیرد.
او از مردم خواست برای جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از سم عقرب گزیدگی به راهکارهای ارائه شده توجه کنند و افزود: بهترین راهکار و اقدام بهسازی محیط از قبیل جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی شامل سنگ، آجر و زباله از نزدیکی اماکن مسکونی، جلوگیری از بازی‌کردن کودکان مقارن با غروب آفتاب در بیرون از خانه و ارتفاع دادن مناسب به مقدار حداقل ۴۰ سانتیمتر درب ورودی ساختمان‌ها است که رعایت این موارد در کاهش عقرب گزیدگی ‌ زدگی و ۶۰ مورد در فروردین امسال در رودبار جنوب ثبت شده که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن به مردم بسیار حائز اهمیت است.
او گفت: احتیاط در پوشیدن لباس و کفش در مناطق عقرب‌خیز و تکاندن لباس و کفش قبل از پوشیدن، لزوم پوشیدن کفش و اجتناب از پابرهنگی، احتیاط در محل خواب و اجتناب از فروبردن دست بدون محافظ در زیر سنگ‌ها، حفره‌ها و سوراخ‌های فاقد دید کافی موارد مهمی است که رعایت آن‌ها الزامی است.
باقری با اشاره به اقدامات اولیه در زمان عقرب گزیدگی، گفت: در درجه اول حفظ خونسردی و آرامش، بی‌حرکت و ثابت نگه‌داشتن عضو گزیده شده، استفاده از بسته‌های آب سرد به مدت یک تا دو ساعت، مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی از اقدامات اولیه عقرب‌زدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :