بازگشت اعتماد سهامداران به بورس در سایه ثبات قوانین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1117

   بازگشت اعتماد سهامداران به بورس در سایه ثبات قوانین

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه از طریق ثبات قوانین، حذف قیمت‌گذاری دستوری و اهمیت یافتن بازار سرمایه در سطح کلان اقتصاد کشور بازخواهد گشت، گفت: شاخص‌های بنیادی بورس نوید رشد منطقی و خارج از هیجان را به سهامداران در مقایسه با سایر بازارها می‌دهد.

«حامد ستاک (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بعد از ریزش شدید معاملات بورس در چند ماه گذشته، بازار به سطح تعادلی دست پیدا کرد، البته همچنان این بازار به دلیل برخی از ابهامات موجود در کشور نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه موضوع قیمت‌گذاری خودرو از جمله مسایلی بود که در آبان ماه باعث ایجاد تردید در بازار سرمایه شد، گفت: تایید و تکذیب مربوط به قیمت خودرو باعث شد تا بازار سرمایه ترس از تغییر قوانین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بدبینی‌های ایجاد شده در میان سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس اما با اجرایی شدن وعده‌های مطرح شده در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری، زمینه بازگشت خوش بینی‌ها نسبت به معاملات بورس و ورود دوباره نقدینگی‌های سرگردان به این بازار فراهم شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به صورت کلی بازار در آبان ماه با وضعیت تعادلی اما همراه با شک و تردید همراه بود، گفت: همه فاکتورهای اقتصادی برای مقایسه بازار سرمایه با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری، نشان‌دهنده آمادگی بازار سرمایه برای رشد عقلایی است اما در این میان سهامداران نباید در انتظار رشد هیجانی شاخص بورس باشند.

وی معتقد است که لازمه ایجاد چنین رشدی در بازار، بازگشت اعتماد به سهامداران برای سرمایه‌گذاری دوباره در بازار سرمایه است.

ستاک به شروط لازم برای بازگشت رشد به معاملات بورس اشاره کرد و گفت: اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه از طریق ثبات قوانین و مقررات، حذف قیمت‌گذاری دستوری و دیده شدن بازار سرمایه در سطح کلان اقتصاد کشور بازخواهد گشت، در صورت رخ دادن چنین اتفاقاتی سهامداران امیدوار به تجربه روزهایی خوش در معاملات بازار سهام خواهند بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در این صورت سهامداران با خیالی آسوده می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در بورس تصمیم‌گیری کنند و از این طریق اطمینان بیشتری را نسبت به این بازار داشته باشند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 20
  • امروز: 19
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,929
  • ماه: 7,567
  • سال: 25,131