تعیین تکلیف سریع کالا‌های قبل از سال ۱۴۰۰ در انبار‌های تملیکی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1128

تعیین تکلیف سریع کالا‌های قبل از سال ۱۴۰۰ در انبار‌های تملیکی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کالا‌های که تا قبل از سال ۱۴۰۰ در انبار‌های سازمان تملیکی وجود دارند باید سریع تعیین تکلیف شوند.

 یدالله موحد در حاشیه بازدید از دو انبار سازمان جمع آوری فروش اموال تملیکی و انبار گمرکات مرکزی استان گفت:مشاهده شد در بحث انبار گمرکات مشکلات جدی نداریم و فقط چند محموله وجود داشت که یک موانع قانونی دارند که با برطرف کردند مشکل ترخیص برطرف می‌شود.

او افزود: در مورد انبار سازمان جمع آوری فروش اموال تملیکی اقلام زیاد و متنوعی داریم که در آن نگهداری می‌شود اون‌ها مربوط به پروند‌های تعزیرات حکومتی و قضایی است که صورت‌های مختلفی دارند.

موحد با اشاره به اینکه اموالی که قابلیت مصرف ندارند بعضا بایستی آن‌ها معدوم شوند، چون سازمان‌های مربوط اجازه ورود و عرضه آن‌ها را به بازار نمی‌دهندطبق مقرارت جاری و حاکم باید معدوم شوند بیان کرد: یکسری کالا هم هست که ترخیص و فروش آن‌ها به شرط صادرات است با موانعی مواجه شدند که خریداری پیدا نمی‌شود ومشکلاتی برای صادرات آن‌ها به وجود آورده است در انبار‌ها مانده اند.

او گفت: یکسری کالا وجود دارد که طبق توافقات سازمان جمع آوری فروش اموال تملیکی با سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد باید تحویل داده شود که قرار است به زودی این عمل انجام می‌شود.

موحد با اعلام اینکه مسئله مهم اموال مابقی کالا‌های است که بایستی تعیین تکلیف شوند یا دستور فروش آن‌ها صادر شود و یا ضبط وبعد دستور فروش به نفع دولت است افزود: دستور قضایی که صورت گرفته این است که کالا‌های مربوط به قبل از ۱۴۰۰ که عنوان سنواتی پیدا می‌کنند حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:چون نگهداری این‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد و هم هزینه نگهداری بالا می‌رود به سرعت وضعیت آن‌ها روشن می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 186
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,421
  • ماه: 7,574
  • سال: 25,058