مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان : تب کریمه کنگو در جنوب کرمان تحت کنترل است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1245

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان :تب کریمه کنگو در جنوب کرمان تحت کنترل است

سمیه خدیشی – تب کریمه کنگو نوعی عفونت ویروسی کشنده است که افراد به دنبال نیش کنه یا تماس با دام‌های آلوده به این بیماری مبتلا می‌شوند.تماس با فرد مبتلا به این بیماری نیز از دیگر روش‌های انتقال بیماری است.گزارشهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد، در سال جاری نیز ۱۳ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شدند و یک نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلای به این بیماری از دست داده است.

این بیماری در جنوب کرمان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت دامی منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.مدیرکل دامپزشکی این منطقه در خصوص شایعه مبنی بر شیوع این بیماری در جنوب کرمان به “کاغذ وطن “گفت:این بیماری طیف های مختلف مردم را می تواند مبتلا کند .هر ساله در زمان شیوع بیماری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هر نمونه یا فرد مشکوک را تا تایید نهایی بیماری ،مثبت تلقی کرده و منطقه مشکوک را  سمپاشی می کنیم . علی احمدی با عنوان اینکه این بیماری تحت کنترل است افزود :علاوه بر سمپاشی کانون های آلوده با برگزاری دوره آموزشی برای ساکنان آن منطقه به نوعی از شیوع و گسترش بیماری جلوگیری می کنیم .

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال تاکنون  2 مورد مبتلا  از طرف دانشگاه  علوم پزشکی جیرفت مثبت اعلام شدند. که مبتلایان یک پدر و پسر  اهل کرمان و به اصطلاح چوبدار بودند و به سرعت منطقه سکونت و دامداری این افراد سم پاشی انجام گرفت . 

او اظهار داشت :اینکه سازمان دامپزشکی هر ساله جهت پیشگیری از این بیماری سم بین دامداران توزیع  می کرده است ،صحت ندارد و تنها سهمیه سمی که داریم  برای سمپاشی  کانون های آلوده استفاده می شود .

احمدی گفت: البته عرضه سم از طریق داروخانه های دامپزشکی صورت می گیرد. امسال هم کانون های آلوده و مشکوک طبق روال سمپاشی شده اند.

 مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اینکه علایم این بیماری معمولا با تب و خونریزی بروز می کند به  شهروندان توصیه کرد: تهیه گوشت از مراکز معتبر و نگهداری گوشت برای 24 ساعت در یخچال  قبل از مصرف  از انتقال بیماری جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 35
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,269
  • ماه: 4,517
  • سال: 35,961