نگرانی از روند رو به رشد خروج پول از بورس

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1142

نگرانی از روند رو به رشد خروج پول از بورس

تغییر جهت بورس از ابتدای دی ماه سبب شده است، بسیاری از کارشناسان به آینده بازار سرمایه در ماه‌های پایانی سال امیدوار شوند، اما روند خروج پول از تالار شیشه‌ای این روزها به بزرگترین دغدغه بورس تبدیل شده است.

به گزارش فارس، بورس در هفته‌های گذشته روند نزولی داشت و بسیاری از سهامداران به دلیل همین روند نوسانی و نزولی سعی بر خرو خروج از بازار سرمایه داشتند، اما طی دو هفته گذشته بازار سرمایه به دلیل اخبار مثبت بودجه‌ای، سخنان معاون اقتصادی رئیس جمهور مبنی بر حمایت از بورس و اخبار منتشر شده درباره اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی روند خود را تغییر داده است.

تغییر روند از نزولی به صعودی در حالی رخ داده است که جریان خروج پول پس از یک روز توقف دوباره در هفته اول دی ماه ادامه داشته است.

به عبارت دیگر، بازار سهام هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت. مخابره سیگنال‌های مثبت از سوی سیاست‌مدارن در هفته پیش از هفته اول دی ماه، روند رو به رشدی را برای بورس به ارمغان آورد و در نهایت شاخص کل نسبت به هفته گذشته ۲.۸ درصد رشد داشت.

بازار سرمایه در هفته گذشته روند بهتری در انجام معاملات نسبت به هفته های پیش از آن داشت. در این هفته حجم معاملات و به ویژه حجم معاملات خرد بسیار پایین بود و سرانه خرید حقیقی‌ها نیز ناامید کننده بود، اما تصویب ۱۰ بند برای بهبود وضعیت بورس، بازار را با یک شوک مثبت مواجه کرد تا بازار این هفته را سبزپوش تمام کند.

در هفته‌ گذشته ارزش معاملات اوراق بدهی نیز رکود نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اول دی ماه ۸۹ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۲۵ درصد کاهش داشته است.

این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۸ درصد بود که نسبت به سهم ۲۷ درصدی هفته پیشین افزایش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :