انجام تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری تا سقف ۵۰ میلیون تومان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1264

انجام تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری تا سقف ۵۰ میلیون تومان

مدیرکل بیمه سلامت استان‌کرمان گفت: تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری بیمه‌سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

جعفری، مدیرکل بیمه‌سلامت استان‌کرمان در نشست وبینار خدمات بیمه‌ای نوبت همیار زوجین نابارور که به میزبانی بیمه‌سلامت استان‌کرمان و حضور ماما‌ها و پزشکان متخصص زنان به صورت ۱۵ هزار بازدید مجازی برگزار‌شد، گفت: تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود و زوج‌های خانم تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. او می‌گوید: شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ در تمامی ساعات شبانه‌روز برای پاسخگویی پیامکی و پیگیری بیمه معرفی شده است و هر‌گونه سوال زوج‌ها به این خط در سریع‌ترین زمان ممکن از سوی بیمه پاسخ داده می‌شود. در این کارگاه همچنین دکتر حسینی، فلوشیپ نازایی و مدیر‌گروه بیماری‌های زنان بیمارستان افضلی‌پور اظهارداشت: در مرکز درمانی افضلی‌پور، اغلب آزمایش‌ها و سونوگرافی انجام می‌شود و فقط برخی آزمایش‌ها با معرفی بیمارستان در مراکز سطح شهر اخذ می‌شود. او تصریح‌کرد: انجام آزمایش‌های تخصصی برای مردان نابارور در این مرکز انجام می‌شود و این مرکز همه روزه برای خانم‌ها و در برخی روز‌های هفته با حضور متخصص اورولوژیست برای آقایان، آماده ارائه خدمات درمان ناباروری است و زوج‌های نابارور دیگر نیاز نیست برای درمان با صرف هزینه‌های بالا به یزد و تهران مراجعه کنند. دکتر حسینی می‌گوید: درمان‌های تخصصی، مانند (آی یو آی) و (آی وی اف) و جراحی تخصصی آقایان نیز در این مرکز انجام می‌شود. او عنوان‌کرد: خدمات درمان ناباروری حداقل ۴ یا ۵ جلسه نیاز به مراجعه دارد و نیازی به بستری برای این نوع خدمات وجود ندارد. محسن بارونی، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: از بیمه‌سلامت، باید به سبب اقدامات موثری که برای پوشش خدمات درمانی ناباروری آغاز‌کرده‌است، قدردانی کنیم.

او می‌گوید: بانک اطلاعاتی در سطح یک درمان ناباروری را تا حدودی در اختیار داریم و برای سطح دو درمانی باید با کمک بیمه این بانک اطلاعاتی تشکیل شود. بارونی ادامه‌داد: بحث عاطفی و روانی این نوع بیماران را باید جدی گرفت و پزشکان خانواده، نقش موثری در کمک به کاهش بحران عاطفی این بیماران دارند. او  تاکید‌کرد: برای این بیماران نیز باید کارگاه‌های مختلفی برگزار‌کرد تا به ارتقای روحیه آنان کمک شود.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای پزشکان خانواده و ماما‌هایی که در وبینار‌های چهارشنبه‌ها و پنج شنبه‌های بیمه سلامت شرکت کرده و جزو فعالان بحث در زمینه‌های بهداشتی هستند، امتیاز بازآموزی در‌نظرمی ‌گیریم. او توضیح‌داد: رتبه‌بندی و پرداخت بیشتری به پزشکان خانواده و ماما‌هایی که در طرح درمان ناباروری با معاونت بهداشتی همکاری بیشتری کنند، تعلق می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :