کمبود کامیون در جنوب کرمان نداریم.

منتشر شده در صفحه | شماره

کمبود کامیون در جنوب کرمان نداریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:با توجه به افزایش روند برداشت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اداره کل راهداری جنوب استان کرمان با رایزنی‌های متعدد و ایجاد زمینه مناسب برای حضور ناوگان حمل بار در منطقه نگذاشته است حمل محصولات کشاورزی دچار تاخیر و کندی شود .

مجتبی محمودی افزود:با توجه به اینکه ۹۸درصد ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان غیر بومی است با تمام رایزنی‌های انجام شده و بسترسازی مناسب در ۱۵روز گذشته ۲۷۴۰دستگاه کامیون ،تریلر و کامیونت از مبدا رودبار جنوب بارگیری و به مقاصد هدف عزیمت کرده‌اند.  

او بیان داشت:سال گذشته در همین بازده ۱۵روزه و با توجه به آمار سامانه صدور بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای ۹۳۸دستگاه بارنامه صادر شد که رشد ۳برابری حمل بار و ورود ناوگان به منطقه را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری جنوب استان‌کرمان اظهارداشت:کاهش نرخ محصولات کشاورزی یکی از علت‌هایی است که بار روانی آن روی ناوگان حمل و نقل اثر می‌گذارد و در این شرایط برخی سودجویی‌ها شرایطی را رقم می‌زند تا این روند خود را در حوزه حمل و‌نقل نشان دهد.

محمودی ادامه‌داد:در این زمینه به ویژه در این فصل تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و اداره کل،شهرستان‌ها و اداره حقوقی اداره کل ملزم به رصد نحوه برخورد و احقاق حقوق قانونی رانندگان در نظارت مستمر بر شرکت‌های حمل و نقل جنوب استان کرمان شده‌اند.

مدیرکل حمل و‌نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت:با توجه به اینکه ۱۰۹شرکت حمل‌و‌نقل کالا در جنوب کرمان وجود دارد شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه بار و به صورت پراکنده در شهرستان‌های جنوبی استان مکلف هستند با توجه به موارد قانونی در حوزه صدور بارنامه و تکریم رانندگان اقدام نمایند که با ارزیابی ماهانه روند حمل و نقل کالا به ویژه محصولات کشاورزی نظم بهتری به خود خواهد گرفته است.

او تاکید‌کرد:کشاورزان توجه داشته باشند برخی دلالان برای رسیدن به منافع خود با ایجاد جو روانی هم در بازار قیمت محصولات و حمل و نقل درصدد هستند تا از آشفته شدن بازار و سردرگمی کشاورزان بهره ببرند.

محمودی از کشاورزان و صاحبان کالا خواست قبل از برداشت محصول حتما کامیون مورد نیاز حمل را از شرکتهای دارای پروانه در حوزه حمل و نقل درخواست دهند و به جوسازی دلالان و افراد سودجو توجه نکنند.

به گفته او شماره۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش کشاورزان در زمینه وضعیت حمل و‌نقل محصولات کشاورزی است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از استقرار نماینده حمل و نقل اداره کل در پایانه بار جیرفت برای رصد مشکلات حمل و نقلی و ارتباط بهتر رانندگان و شرکتهای حمل و نقل خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 166
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,469
  • ماه: 7,922
  • سال: 26,341