۶۸۰ هزار دانش‌آموز در کرمان راهی مدرسه می شوند.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1549

۶۸۰ هزار دانش‌آموز در کرمان راهی مدرسه می شوند.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان از آماده سازی کلاس‌های درس مدارس استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.
رضا رضایی با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است از آماده‌سازی ۲۱ هزار و ۹۸۲ کلاس درس برای حضور بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.
او افزود: باید تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده فراهم شود.
رضایی تامین نیروی انسانی لازم، احصا نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد.
او تصریح‌کرد:باید بر توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته، ساماندهی کلاس‌های کم جمعیت و توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعت‌های موظفی تمامی نیرو‌های شاغل نظارت و مد نظر قرار بگیرد تا در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.
رضایی گفت: آموزش‌و‌پرورش استان کرمان برای حضور فعالانه، مصمم و با‌نشاط دانش‌آموزان و معلمان برنامه ریزی‌های لازم را در قالب پروژه مهر در کمیته‌های مختلف انجام داده تا در مهرماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.
مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان در ادامه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش افزود: افزایش بهره وری انسانی، تربیت نسل‌های مومن و انقلابی، ارتقا و توسعه جایگاه تعلیم و تربیت و نیز ارتقا نظام آموزشی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی از جمله این اهداف است.
او بر رعایت چندین نکته در عرصه مدیریتی تاکید‌کرد و گفت: مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار مسئولان آموزش‌وپرورش بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 125
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,035
  • ماه: 7,673
  • سال: 25,237