تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان در جنوب کرمان؛ استاندار: اشتغال معادن را دریابیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1444

تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان در جنوب کرمان؛ استاندار: اشتغال معادن را دریابیم

گزارش ایرنا

استاندار کرمان ضمن اعلام تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان و تشکیل شهرستانی جدید در جنوب این استان به تنوع معدنی این مناطق نیز اشاره و تاکید کرد که ظرفیت فرصت‌های شغلی بخش معدن جنوب استان را باید به فعلیت تبدیل کرد.

مردادماه امسال آیت الله رئیسی در سفر استانی به کرمان اعلام کرد که شهرستان شدن جازموریان در وزارت کشور مطرح است و در دولت در دست پیگیری قرار دارد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان می‌گوید که تصویب فرمانداری جازموریان که همان تاسیس شهرستان جدید است به انجام رسیده است.

بخش جازموریان اینک ذیل شهرستان رودبارجنوب در جنوب استان کرمان قرار دارد.

استاندار کرمان روز پنجشنبه در همایشی با عنوان جشن بزرگ آینده‌سازان جنوب کرمان با اشاره به تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان ادامه داد: ایجاد فرمانداری جازموریان شرایط را برای خدمتگزاری بیشتر فراهم می‌کند.

فداکار همچنین با اشاره به مشکلات و ظرفیت‌های جنوب استان گفت: پهنه‌های معدنی در جنوب استان از شمال استان بیشتر است و شرایط را برای اشتغالزایی در تمام مناطق مختلف آن ایجاد می‌کند.

به گفته او پهنه معدنی گسترده‌ای در این منطقه وجود دارد که با راه‌اندازی این معادن اشتغال بسیار مناسبی ایجاد می‌شود.

فداکار افزود: این معادن نیروهای متخصص و تکنسین ماهر نیاز دارد که دانشگاه علمی- کاربردی و نیز فنی و حرفه‌ای به تربیت نیروهای مورد نیاز باید کمک کنند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: زیرساخت نیاز اساسی در جنوب استان کرمان است و با وجود فعال شدن معادن شاهد تغییرات و توسعه خواهیم بود.

منصور شکراللهی افزود: پهنه‌های مس در جنوب‌استان بزودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و با توجه به ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی زمینه توسعه در این منطقه وجود دارد.

شکرالهی همچنین با اعلام خبر راه‌اندازی دانشکده پرستاری در جنوب کرمان داد و افزود: این دانشکده در رشته‌های پرستاری، بیولوژی داخلی و بهداشت عمومی اردیبهشت سال آینده دانشجو می‌پذیرد. او اضافه کرد: سال آینده جازموریان هم دارای فرمانداری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این آیین گفت: امسال در استان کرمان ۴۱۰ کلاس افتتاح شد که ۱۰ درصد افتتاح کلاس‌ها در کشور را شامل می‌شود. رضا رضایی افزود: استاندار کرمان بیشترین میزان تخصیص اعتبارات را در میان دیگر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش داده‌ است. او از تایید چارت اداره آموزش و پرورش جازموریان خبر داد و افزود: این اداره بزودی افتتاح و از رودبار جنوب مستقل می‌شود. امام جمعه کهنوج نیز در این آیین گفت: جنوب کرمان سرشار از استعداد است اما شرایط و بستر لازم برای رشد این استعدادها به اندازه کافی وجود ندارد. حجت الاسلام نجنو افزود: امکانات موجود قابل مقایسه با شهرستان‌های برخوردار نیست. مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین هم در این آیین گفت: با توجه به اکتشافات جدیدی که در منطقه جنوب کرمان صورت گرفته این منطقه به زون صنعتی همچون سیرجان تبدیل خواهد شد. محمد فلاح افزود: حمایت از دانش آموزان و استعدادهای نهفته در این منطقه با این هدف بود که تعداد تحصیلکردگان و راه یافتگان به دانشگاه‌ها افزایش یابد و بتوانند از فرصت‌های شغلی که در حوزه صنعت و معدن ایجاد می‌شود استفاده کنند.

او اضافه کرد: در جنوب کرمان در تابستان گذشته شاهد افزایش ۷۲ درصدی قبولی در کنکور بوده‌ایم که علاوه بر شرکت گهر زمین، خیران و مدیران آموزش و پرورش نیز در کسب این موفقیت‌ها کمک کردند.

فلاح ادامه داد: قبولی ۵۸ نفر در رشته پزشکی در این شهرستان‌ها کار بزرگی است.

در این آیین تفاهم نامه‌ای برای همکاری دوجانبه میان شرکت گهر زمین و آموزش و پرورش در انجام هرچه بهتر ماموریت‌های سازمانی هم به امضا رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 281
  • دیروز: 387
  • هفته: 2,056
  • ماه: 5,664
  • سال: 21,780