امام جمعه کرمان: توطئه دشمن اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1204

امام جمعه کرمان: توطئه دشمن اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است

امام جمعه کرمان با اشاره به حمله به سه روحانی در حرم مطهر امام رضا (ع) و شهادت دو تن از آن‌ها گفت: توطئه دشمن اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است، باید حواسمان باشد که در میدان دشمن بازی نکنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی پیش از نماز جمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد در رابطه با تاکیدی که بر عباداتی مانند نماز و روزه شده است بیان کرد: سرچشمه اصلی سعادت و شقاوت ما خود ما هستیم و همه چیز به خودمان ختم می‌شود به همین دلیل تمرکز اسلام بر تربیت و تزکیه خود فرد است و تأکید بر همه عبادات به همین دلیل است.

او افزود: خداوند به صراحت بیان کرده است که بهشتی شدن بستگی به خود فرد دارد و در صورت جهنمی شدن خود فرد مقصر است. 

علیدادی سلیمانی ادامه داد:ارث مال و ثروتی است که به انسان می‌رسد و انسان زحمت خاصی برای آن نکشیده است؛ پاداش و نعمتی که خدا به بهشتی می‌دهد نسبت به اعمالش بسیار زیاد است و بدون زحمت و رنج به دست آمده است که از آن به عنوان ارث یاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه پایه اصلی نجات ما عمل خودمان است گفت: برخی تصور می‌کنند پاداش و مجازات آخرت مانند دنیا است اما آخرت طبق آیات اینگونه است که جلوه و روح عمل ما بهشت و جهنم ما می‌شود.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: البته گاهی مصیبت‌های دنیا در اثر مجازات نبوده و امتحان است؛ برای انبیاء نیز وقتی ابن اتفاقات می‌افتد برای اضافه شدن درجه است.

او در خطبه دوم با اشاره به شهادت دو روحانی جهادگر در حرم امام رضا (ع) تصریح کرد: کسانی که این حوادث را به وجود آورده و این جنایات را خلق می‌کنند باید با قاطعیت هرچه بیشتر با آن‌ها برخورد شود.

امام جمعه کرمان تأکید کرد: توطئه دشمن اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است و باید حواسمان باشد که در میدان دشمن بازی نکنیم. او اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که بیش از ۴ دهه از قطع روابط سیاسی ایران و آمریکا می‌گذرد؛ باید توجه کنیم از این قطع رابطه سیاسی چه سود و زیانی به ما رسیده است.

علیدادی سلیمانی ابراز کرد: نکته دوم از این قطع رابطه حضور نامشروع آمریکا در منطقه برای مدیریت جنگ‌های نیابتی و مسئله دیگر مقابله جدی غرب با برنامه هسته‌ای ایران اسلامی آن‌هم به طور صلح امیز است. او توضیح داد: موضوع دیگر دفاع بی‌حد امریکا از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است که به دنبال عادی‌سازی روابط رژیم اسرائیل با کشورهای اسلامی هستند. امام جمعه کرمان گفت: کشورهایی که با آمریکا رابطه سیاسی دارند دو راهبرد بیشتر ندارند. یا از آمریکا قوی‌تر هستند یا قوی‌تر؛ کشورهایی که قوی‌تر هستند در یک رقابت جدی با آمریکا قرار دارند و باید مراقب توطئه‌های آمریکا باشند.

او اظهار کرد: کشورهایی که از آمریکا ضعیف‌تر هستند این کشور مانند اربابی با آن‌ها برخورد می‌کند و هیچ‌گاه شاهد نبودیم که کشوری با آمریکا رابطه برابر و خوبی داشته باشد بنابراین قطع رابطه با کشوری که مانند حیوان درنده‌ای عمل می‌کند به نفع کشورها است. او با اشاره به حضور نامشروع آمریکا در منطقه برای مدیریت جنگ‌های نیابتی اضافه کرد: آن‌ها به نیت غارت آمدند اما الان خودشان اعتراف کردند که الان در فکر خروج از منطقه هستند همانطور که ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند.

او افزود: غربیان در مقابل برنامه هسته‌ای ایران با تمام قوا ایستادند و یا از برجام خارج شدند اما نتوانستند برنامه‌های ما را متوقف کنند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که جبهه مقاومت با یک رویکرد جدید کاری کرده است که رژیم اشغالی در ناامنی به سر می‌برد. باید بدانیم هر جا که مقاومت کرده و ترس به دل خود راه ندهیم پیروزی از آن ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 238
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,473
  • ماه: 7,626
  • سال: 25,110