در کنار مردم، در مقابل بحران نگاهی به اقدامات مس سرچشمه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1288

در کنار مردم، در مقابل بحران؛ نگاهی به اقدامات مس سرچشمه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

سخنگوی ستاد مدیریت بحران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در راستای عمل به شعار «در بحران‌ها همراه شماییم» با ارسال ملزومات، نیروی انسانی و تجهیزات امدادی به‌یاری سیل‌زدگان شهرستان رفسنجان شتافت. به گزارش روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، روح‌الله ابوالهادی اظهار کرد: از نخستین ساعات وقوع سیل در شهرستان رفسنجان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران و هماهنگی با هلال احمر، فرمانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به مدیریت بحران و مقابله با اثرات آن مشغول شد.

او از اعزام چند ده دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات خودرویی به رفسنجان برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تاکنون ۱۴ دستگاه لودر، چهار دستگاه بولدوزر، ۱۴ دستگاه کامیون، پنج دستگاه جرثقیل، پنج تریلر، دو دستگاه مکنده صنعتی، هفت دستگاه بیل مکانیکی، ۲۲ دستگاه وانت پیکاپ، هشت تانکر آب و سه دستگاه کمرشکن برای امدادرسانی به سیل‌زدگان به رفسنجان اعزام کرده است. به گفته او همچنین دو دستگاه دیزل ژنراتور و تعدادی پمپ آب برای کمک به سیل‌زدگان به رفسنجان ارسال و در طول این مدت به‌صورت روزانه چندین هزار آب معدنی در این شهرستان توزیع شده است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سیل‌زدگان

سخنگوی ستاد مدیریت بحران و مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به اقدامات امور بهداشت و درمان مجتمع در سیل اخیر رفسنجان اشاره و عنوان کرد: اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های آفرود امور بهداشت و درمان مجتمع در فرمانداری رفسنجان مستقر شده است تا در صورت نیاز به مردم رفسنجان خدمت‌رسانی کند. ابوالهادی ادامه داد: با توجه به این‌که آب آشامیدنی رفسنجان ساعاتی با مشکل مواجه بود، دو مخزن ۲۰ هزار لیتری و یک مخزن ۱۰ هزار لیتری برای ذخیره آب در بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) رفسنجان تجهیز شد تا بیماران این بیمارستان با مشکل مواجه نشوند. او بیان کرد: همچنین اقلام مورد نیاز بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) رفسنجان در طول این مدت با همراهی امور بهداشت و درمان مجتمع در اختیار این بیمارستان قرار گرفت.

تخلیه روان‌آب‌های ناشی از سیل

سخنگوی ستاد مدیریت بحران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: وضعیت سد رسوب‌گیر سرچشمه نیز بررسی و پایش شد که مورد خاصی مشاهده نشد.

ابوالهادی همچنین از ارسال پمپ‌های تخلیه آب به رفسنجان برای کمک به تخلیه سریع‌تر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: امور آب و بازیافت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای کمک به سیل‌زدگان رفسنجان و تخلیه سریع‌تر روان‌آبها در سطح شهر و روستاهای رفسنجان، چندین دستگاه پمپ تخلیه به رفسنجان ارسال کرد.

جهادی موکب شهدای صنعت مس در مناطق سیل‌زده

مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در ادامه از کمک‌های موکب بین‌المللی شهدای صنعت مس یاد و اظهار کرد: توزیع آب، انتقال آب و آب‌رسانی، توزیع پتو، تهیه و توزیع غذا در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام بین سیل‌زدگان و توزیع نان از جمله اقدامات موکب بوده است.

ابوالهادی اضافه‌کرد:تامین نیروی جهادی برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، ارسال و توزیع پمپ‌های آب‌کشی، ارسال ماشین‌آلات سبک و ارسال تجهیزات امدادی به روستاهای سیل‌زده رفسنجان از دیگر اقدامات جهادگونه موکب شهدای صنعت مس در روزهای اخیر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 99
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,009
  • ماه: 7,647
  • سال: 25,211