ایستگاه پایش کیفیت هوا؛ ضرورتی که در رفسنجان نادیده گرفته شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1212

ایستگاه پایش کیفیت هوا؛ ضرورتی که در رفسنجان نادیده گرفته شد

زهرا بمی- به‌رغم آلایندگی‌هایی که در رفسنجان از نواحی مختلف ایجاد می‌شود، داشتن ایستگاه پایش آلایندگی هوا یک ضرورت است و تعلل مسئولان در این زمینه دیگر قابل توجیه نیست.

این روزها آلایندگی‌های زیادی را در استان کرمان شاهد هستیم که رفسنجان هم بی‌تأثیر از این آلایندگی‌ها نبوده، به‌طوری که شب گذشته و روزهای قبل آن هجوم ریزگردها  موجب کاهش دید و مشکلات تنفسی برای شهروندان و ساکنان مناطق مختلف این شهرستان شد.

با وجود صنایع، آلایندگی‌های ترافیکی همچنین عوامل طبیعی مانند ریزگردها و …می‌طلبد ایستگاه پایش آلایندگی در این شهرستان نصب شود که با افزایش شاخص آلایندگی هوا، برای گروه‌های پرخطر و سایر امور در شهرستان برنامه‌ریزی شود.

اینکه یک مسئول رفسنجانی براساس ایستگاه پایش کیفیت هوای شهر مجاور برای وضعیت شهرستان خود سخن بگوید اما شهرستانی صنعتی و معدنی و در حال توسعه حتی یک ایستگاه پایش آلایندگی نداشته باشد و برای نصب و راه‌اندازی آن زمان هدر برود، جای درنگ است.

داشتن ایستگاه پایش آلایندگی هوا یک ضرورت است

مصطفی بخشی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان بر ضرورت راه‌اندازی ایستگاه پایش آلایندگی هوا تأکید و ابراز کرد: با توجه به به اهمیت موضوع پیگیری‌های جدی انجام گرفته و با هماهنگی اداره محیط زیست و شهرداری سه نقطه از سوی محیط زیست مشخص و به شهرداری پیشنهاد شده که در نهایت ایستگاه در یکی از این نقطه‌ها با موافقت شهرداری احداث خواهد شد.

نصب ایستگاه تا دو، سه ماه آینده

حسین آخوندی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رفسنجان هم از برگزاری جلسات متعدد برای ایستگاه در رفسنجان سخن به میان آورد و گفت: مکاتباتی با شهرداری انجام صورت گرفته و سه نقطه برای نصب نمایشگر در سطح شهر معرفی شده است که به زودی یک نقطه نهایی و نمایشگر نصب می‌شود.

او عنوان کرد: دو سیستم در شهرستان رفسنجان نصب خواهد شد که داخل شهر کلیه آلایندگی‌ها اعم از ترافیکی و ریزگردها به‌طور کلی نمایش داده شود و یک سیستم در محدوده سرچشمه خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: ظرف ۲ الی سه ماه آینده ایستگاه پایش کیفیت هوا در رفسنجان نصب و راه‌اندازی  خواهد شد و محل نصب آن هم در معرض دید عموم است.

به گفته سید عباس حسینی مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان، حفظ سلامت شهروندان دارای اهمیت بوده و نصب ایستگاه پایش آلایندگی هوا در شهرستان یکی از ضرورت‌ها بوده و شهرداری آماده همکاری در این خصوص است که هرچه سریع‌تر ایستگاه در شهر و در نقطه‌ای که هیچ محدودیتی نداشته باشد، نصب شود.

او با بیان اینکه نصب نمایشگر در شهر کاملا با هماهنگی محیط زیست و شهرداری انجام خواهد گرفت، تصریح کرد:بلوارهای امام رضا(ع) و امام علی(ع) هر دو مورد تأیید بوده و یک هفته قبل اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 28
  • امروز: 15
  • دیروز: 294
  • هفته: 1,595
  • ماه: 7,808
  • سال: 27,282