امام جمعه رفسنجان: تصمیم دولت در افزایش حقوق کارگران نسنجیده بود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1219

امام جمعه رفسنجان: تصمیم دولت در افزایش حقوق کارگران نسنجیده بود

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه روز قدس زمان زنده نگهداشتن محور وحدت امت اسلامی است گفت: اگرچه برخی از سران دولت ها با اسرائیل رابطه برقرار کردند اما ملّت ها غیر از دولت ها عمل می کنند.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر رفسنجان افزود: ملت مسلمان روز جهانی قدس در آمریکا، کانادا، اروپا و آفریقا علیه این ظلم و تهاجم اسرائیل قیام کردند و به صحنه آمدند تا از مظلومان فلسطین دفاع کنند.

او از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و دفاع از مظلومان فلسطین قدردانی و تصریح کرد: وظیفه ای که ما در مقابل دشمنان داریم یاری ستمدیدگان است زیرا حضرت علی (ع) فرمودند “دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.”

امام جمعه رفسنجان افزود:اسراییل غاصب بیش از ۷۰ سال بر مردم مظلوم فلسطین ستم می کند و منازل و مزارع آنها را تخریب و آن ها را زندانی، قتل عام و شکنجه می کند لذا راه نابودی اسرائیل این غده سرطانی، مقاومت مسلحانه است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: امروز اسرائیل می گوید در رابطه با ایران، تحریم جواب نمی دهد، تخریب زیرساخت‌های هسته‌ای ایران و نیز تهاجم نظامی علیه ایران جواب نمی دهد لذا مقاومت تسلیحاتی در برابر دشمن کارساز است.

او با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کارگر گفت: کارگران سربازان جبهه جنگ اقتصادی هستند.

وی همچنین افزایش حقوق کارگران در ابتدای سال جاری را تصمیم نسنجیده اعلام‌کرد و افزود:این تصمیم ۲ پیامد تورم و تعدیل نیرو را به دنبال دارد لذا در رابطه با افزایش حقوق کارگران و حفظ معیشت آنها باید تصمیم صحیح و سنجیده ای گرفته شود.

امام جمعه رفسنجان افزود:برخی از کارفرمایان قدرت پرداخت حقوق کارگران را ندارند و تعدیل نیرو می کنند و از طرفی برخی هم کالاهای تولیدی را گران می‌کنند تا بتوانند حقوق کارگران را بپردازند لذا باید به گونه‌ای عمل شود که اگر ۲۰درصد به حقوق کارگران اضافه می‌کنند قدرت خرید کارگر هم به همان میزان افزایش یابد در حالی که با این کار هر روز سفره کارگران خالی تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 63
  • امروز: 1
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,236
  • ماه: 7,389
  • سال: 24,873